Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder

Functioneel beheerder USD

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

8 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD) bestaat uit de drie procesteams, Participatie, Jeugd, WMO en het team Ondersteuning. Elk team wordt aangestuurd door een teamleider. De competenties klantgericht, vraaggericht en transparant werken staan hoog in het vaandel binnen het cluster USD!

Jouw Rol

Als Functioneel Beheerder USD ben jij verantwoordelijk voor het functioneel beheer, testen, analyseren en implementeren van software. Je scherpe en analytische kijk op de dagelijkse bedrijfsvoering van het Sociaal Domein leiden naar optimalisatie van processen binnen de systemen.

Jouw Taken

  • Gebruiksbeheer: Je bent de troubleshooter die zorgt voor een soepele werking van informatiesystemen, het snel oplossen van incidenten en het optimaal benutten van systemen door alle gebruikers;
  • Functionaliteitenbeheer: Je stelt niet alleen functionele specificaties op, maar creëert ook acceptatietestplannen en begeleidt deze met precisie. Daarnaast weet je (werk)processen, rapportagetools zoals Cognos en documentsjablonen zo in te zetten, dat het werk van de eindgebruikers vereenvoudigd wordt.
  • Interactieve Brugfunctie en Ondersteuning: Als verbindende schakel tussen gebruikers, leveranciers en collega's, fungeer je als bruggenbouwer in het I(C)T-landschap. Je biedt niet alleen ondersteuning aan collega's, maar treedt ook op als cruciale gesprekspartner voor gebruikers en leveranciers bij de ontwikkeling van ICT-oplossingen.
  • Wijzigingsbeheer: Jij coördineert en bepaalt de impact van veranderingen, adviseert over aanpak en implementatie, en geeft vorm aan de inrichting van veranderingen;
  • Behoeftemanagement: Je bent de schakel tussen gebruikers, project- en werkgroepen, zorgt voor juiste informatievoorziening en adviseert waar nodig. Het vertalen van wensen naar applicatie inrichting hoort hierbij.

Eisen

  • HBO-werk- en denkniveau of een afgeronde opleiding die hierop wijst.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen het sociaal domein (gemeente of overheidsomgeving) in de afgelopen 5 jaar.
  • Beschikbaar per 8-12-2025 voor 24 uur per week.
  • Bekendheid met gegevensuitwisseling en koppelingen (zoals StUF, Digikoppeling, Suwinet) in de context van gemeente/overheid.
  • Aantoonbare ervaring met applicaties binnen het sociaal domein (zoals uitvoering Wmo, Jeugdwet, Participatiewet) of met software gericht op sociaal domeinprocessen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van de participatiewet (werk en inkomen).

Competenties

  • Gezonde dosis lef en ambitie.
  • Staat stevig in je schoenen.
  • Energiek.
  • Werkt graag en goed samen in een team.
  • Kan zelfstandig zaken afronden.
  • Weet de juiste hulpvraag te stellen als dat nodig is.
  • Mindset op Hbo werk- en denkniveau (leergierigheid).
  • Passie voor IT.

Organisatie en team

Het cluster
Het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD) bestaat uit de drie procesteams, Participatie, Jeugd, WMO en het team Ondersteuning. Elk team wordt aangestuurd door een teamleider. De competenties klantgericht, vraaggericht en transparant werken staan hoog in het vaandel binnen het cluster USD!

Dit is ons team
Bij ons heerst een informele, maar tegelijkertijd toegewijde sfeer waarin verantwoordelijkheid en professionaliteit hoog in het vaandel staan. We geloven in een open cultuur waar eerlijkheid en respect centraal staan. De balans tussen toewijding en informele interactie draagt bij aan een werkomgeving waarin we ons gewaardeerd voelen en waar we gezamenlijk streven naar succes en groei.

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland op donderdag 4 december om 14.00, 15.00 en 16.00 uur.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr