Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Moerdijk
Logo van Gemeente Moerdijk

Interim teammanager KCC

Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Moerdijk is tot 1 juni 2026 op zoek naar een:
Interim teammanager (32 tot 36 uur per week) KCC

Je geeft tijdelijk leiding aan de clusters publiekzaken en burgerzaken. Je zorgt dat de dagelijkse dienstverlening aan inwoners soepel verloopt en dat het team goed kan functioneren.

Jij bent de vraagbaak voor het team. Samen met de coördinator zorg je voor de juiste capaciteitsplanning, werkverdeling en bezetting. Naast de dagelijkse organisatorische kant werk je samen aan het verbeteren van de werkprocessen en zie je kansen voor verbetering.

Jij bent de coach voor medewerkers van KCC, brengt de clusters burgerzaken en publiekszaken dichter bij elkaar en weet wat er nodig is om flow erin te krijgen. Je ondersteunt je collega's bij hun ontwikkeling. Je geeft ruimte aan initiatief, samenwerking en vakmanschap.

De clusters publiekszaken en burgerzaken zijn divers opgebouwd, van net ingestapte tot zeer ervaren collega's, van uitvoerend tot beleidsmatig. We zoeken hiervoor een ervaren interim teammanager die de KCC materie goed kent, snel kan instappen, sturing kan geven en knopen kan doorhakken.

Werkzaamheden
  • Je draagt de HR-verantwoordelijk voor de medewerkers, hebt oprechte aandacht en coacht hen bij het verrichten van de activiteiten en het houden van de balans. Je bent verantwoordelijk voor de overige dagelijkse PIOFAH-taken. Je werkt nauw samen met de coördinator (die nu wordt geworven) en de vakinhoudelijk medewerkers.
  • Je bent uiteindelijk verantwoordelijk voor de output, de producten en resultaten. Dat houdt in dat je op de hoogte bent van de activiteiten die de mensen uitvoeren. Hiertoe heb je aandacht voor effectiviteit en efficiëntie. Met accent op kwaliteit en tijdigheid zorg je samen met het team voor het behalen van de afgesproken resultaten. Hierbij past een instelling die zowel persoonlijk als zakelijk is.
  • In het verlengde hiervan sta je als teammanager dicht bij de operatie. Je denkt mee over de uitlijning van processen, verbindt processen aan elkaar en staat in verbinding met andere organisatieonderdelen.
  • Je zorgt voor duidelijke randvoorwaarden waarbinnen medewerkers hun werk goed kunnen organiseren en uitvoeren.
  • Je bouwt aan een teamontwikkelingstraject waarin ruimte is voor persoonlijke groei en ontwikkeling en het goede gesprek daarover.

Eisen

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als teammanager KCC in een gemeente.
  • Je hebt ervaring met veranderprocessen en teamontwikkeling.
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van het KCC (o.a. op thema's digitalisering en dienstverlening).
  • Deze opdracht kan niet worden ingevuld door een ZZP'er (wet DBA/VBAR).
  • Je hebt aantoonbare managementervaring met Burgerzaken professionals.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het verbeteren van werkprocessen.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met verander- en ontwikkeltrajecten.
  • Je bent per 1 december 2025 beschikbaar.
  • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Competenties
  • Je werkt primair mensgericht en verbindend vanuit een coachende leiderschapsstijl.
  • Je bent daadkrachtig handelt en kan knopen doorhakken als de situatie daarom vraagt.
  • Je hebt een faciliterende, coachende en soms ook sturende houding.
  • Je hebt oog voor de werkinhoud, processen, kwaliteit en uitvoering.

Organisatie en team

De organisatie van Moerdijk is verdeeld in drie domeinen: Mens en Maatschappij, Ondernemen en Leefomgeving en Interne Dienstverlening. Het KCC team maakt onderdeel uit van het domein Mens en Maatschappij.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op donderdag 27 november. Gesprekken voeren we bij voorkeur live op het gemeentehuis in Zevenbergen. Hoewel we niet kunnen voorspellen of kandidaat wordt uitgenodigd, is het fijn als hier rekening mee wordt gehouden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Als onderdeel van de opdracht vragen wij een VOG (algemeen screeningsprofiel, onderdelen 11-12-13) die bij aanvang van de opdracht niet ouder is dan 2 maanden. De VOG moet op verzoek direct aan ons overlegd kunnen worden. De kosten voor het aanvragen, worden door ons vergoed.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr