Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
12 nov 2025Als interim Inkoopadviseur ben je samen met je collega het aanspreekpunt voor alle vraagstukken op het gebied van inkoop en aanbesteden. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over uiteenlopende inkoopvraagstukken en werkt mee aan de ontwikkeling en implementatie van inkoopbeleid en -strategieen. Daarbij draag je actief bij aan de strategische visie van de organisatie en weet je deze overtuigend uit te dragen. Je vervult een spilfunctie tussen markt, organisatie en cluster Inkoop. Je begeleidt aanbestedingstrajecten, stelt kaders en beleid op, faciliteert teams bij de uitvoering en rapporteert over de voortgang en resultaten. Daarnaast stel je een meerjaren-inkoopkalender op en adviseer je op basis van spendanalyses over rechtmatigheid, doelmatigheid en kansen.
De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 350 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit en samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.
Team Advies van de gemeente Midden-Drenthe ondersteunt en adviseert de verschillende teams binnen de organisatie. Binnen dit team speelt het cluster Inkoop een centrale rol in het vormgeven en professionaliseren van de inkoopfunctie. Voor de verdere ontwikkeling van deze functie en ter versterking van het team zijn wij tijdelijk op zoek naar een ervaren inkoopadviseur die teamoverstijgend kan opereren en een waardevolle bijdrage levert aan organisatiebrede inkoop- en aanbestedingsvraagstukken.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment bepaalt. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Fee externe administratieve broker
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De opdrachtgever heeft er voor gekozen om de externe administratieve broker in te zetten. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.