Logo van Gemeente Maasdriel
Logo van Gemeente Maasdriel

Beleidsadviseur sociale basis

Kerkstraat 45, 5331 CB Kerkdriel, Nederland

Sluit over 23 dagen

Begindatum:

14 jan 2026

Einddatum:

14 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Omschrijving

De beleidsadviseur sociale basis draagt bij aan sociale cohesie en samenredzaamheid in de kernen van Maasdriel. Door sterke samenwerking met partners in het veld worden problemen eerder gesignaleerd, wordt preventie versterkt en groeit het organiserend vermogen binnen wijken en dorpen. De beleidsadviseur verbindt beleid, uitvoering en inwonersinitiatieven en draagt actief bij aan de transformatieopgave van het sociaal domein.

Sinds 1 januari 2025 heeft de gemeente Maasdriel een integraal welzijnsteam Team OnsMaasdriel. In deze vierjarige opdracht staat het tweede jaar in het teken van gebiedsgericht werken. Aan de hand van de in 2025 opgestelde kernagenda’s. Daarnaast heeft de gemeente Maasdriel sinds 2023 Adviespleinen. Locaties binnen de gemeente waar inwoners zonder afspraak kunnen binnenlopen met al hun vragen. De uitvoering van de WMO en Jeugdwet is binnen de gemeente belegd bij het gebiedsteam. In 2025 is het zaak om al deze actoren bij elkaar te brengen en volledig integraal te gaan werken. Vanuit 1 toegang en 1 werkwijze.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur in het sociaal domein binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met preventief beleid, sociale basis, voorliggend veld en/of gebiedsgericht werken (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerken met maatschappelijke partners zoals welzijn, dorpsraden en/of zorginstanties;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met project- en programmatisch werken bij gemeenten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling gericht op preventie, sociale cohesie en/of voorliggend veld (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met kernagendas, wijkgericht samenwerken en/of integraal werken met gebiedsteams (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van inwonersinitiatieven, benoem minimaal 1 duidelijk en concreet succesvol voorbeeld;
  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van Hervormingsagenda Jeugd, toegang en/of transformatieprogrammas;
  • Aantoonbare werkervaring met advisering aan bestuur en MT en het schrijven van collegevoorstellen.

Competenties

  • Strategisch inzicht & omgevingsbewustzijn;
  • Verbinden & samenwerken;
  • Resultaatgericht sturen;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatief sterk (mondeling & schriftelijk);
  • Organisatievermogen & planmatig werken;
  • Leiderschap & overtuigingskracht;
  • Flexibiliteit & veerkracht.

Organisatie en team

De gemeente Maasdriel werkt vanuit de ambitie ‘Samen doen’ aan een samenleving waarin inwoners actief kunnen deelnemen en zich thuis voelen. Binnen het sociaal domein zetten we in op een samenleving die dichtbij, wendbaar en toekomstbestendig is. We willen dat elke inwoner de juiste hulp krijgt, op tijd en op de juiste plek. Dat vraagt om samenwerking, daadkracht en regie.

Maasdriel staat aan de vooravond van een grote verandering binnen het sociaal domein.
Komend jaar gaan we aan de slag met een grote transformatieopgave binnen het brede sociaal domein. Wegens vertrek van de huidige beleidsadviseur sociale basis zijn wij op zoek naar tijdelijke versterking; zowel beleidsinhoudelijk binnen het dossier sociale basis, als voor wat betreft projectleider binnen de transformatieopgave sociaal domein.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

2x 3 maanden

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Overig

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr