Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Leiden
Logo van Gemeente Leiden

Teamcoördinator Stadsbank

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

4 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

WIJ zoeken voor de Stadsbank een ervaren, flexibele en enthousiaste teamcoördinator die het Team van zo'n 29 medewerkers aanstuurt. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing van een deel van de bedrijfsvoering, zonder hiërarchische personele verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Voor de collega's ben jij de verbindende factor binnen en buiten het team en je coacht medewerkers op hun ontwikkeling, houding en gedrag. Ook ben je Gesprekspartner en inhoudelijk sparringpartner voor je teamleden en Afdelingsmanager. Je voert regie over de afspraken die zijn vastgelegd in het jaarplan. Verder ben je verantwoordelijk voor het richting geven aan de werkprocessen, samen Met de kwaliteitsmedewerker en professionals uit je team. Het is voor jou geen Probleem om hier knopen over door te hakken. Je werkt nauw samen met de Accountmedewerkster om de ideeën uit de stad te borgen en draagt zorg voor en Correcte toepassing van wet- en regelgeving op het terrein van Schuldhulpverlening en SHVO en de gemeentelijke uitvoering van de toeslagenaffaire.

JIJ bent een ervaren teamcoördinator. Een echte motivator en teamplayer. Met jouw enthousiasme en besluitvaardigheid zorg je ervoor dat het werk wordt gedaan door het beste uit de medewerkers te halen. Je bent flexibel, toegankelijk, betrouwbaar en oplossingsgericht.

Je kunt goed luisteren, bent transparant, authentiek en beschikt over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen. Daarnaast sta je ook open voor feedback en andere Inzichten. Je werkt vanuit vertrouwen, geeft ruimte, hebt oog voor de kwaliteiten van de Medewerkers en creëert een aangename en veilige werkomgeving.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP'er
  • (Uiterlijke) startdatum op 5 januari 2026
  • Minimaal 3 jaar ervaring als teamleidinggevende
  • Minimaal 1 jaar ervaring bij een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 5 jaar ervaring in het werkveld schuldhulpverlening

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met Allegro is een pré
  • Ervaring met teambuildingsprocessen
  • Ervaring met de toeslagenaffaire is een pré
  • Meer dan 1 jaar ervaring bij een gemeentelijke organisatie is een pré

Competenties

  • Professionele houding met oog voor de menselijke maat
  • Transparantie en authenticiteit
  • Samenwerkingsgerichtheid en verbindend vermogen
  • Visie op professionalisering van schuldhulpverlening binnen de gemeentelijke organisatie
  • Visie op schuldhulpverlening en brede ondersteuning in het kader van de toeslagenaffaire

Organisatie en team

Ons team De Stadsbank biedt hulp aan burgers van de gemeenten Leiden en Leiderdorp bij financiële problemen. De hulp kan op verschillende manieren geboden Worden, voorbeelden hiervan zijn informatiegesprekken, een Schuldhulpverleningstraject en budgetbeheer.

De hulp is gericht op het (her)krijgen van inzicht in en controle op de eigen financiële Situatie, zodanig dat men in de toekomst zelfstandig de financiële huishouding kan Voeren zonder dat er nieuwe schulden ontstaan. Wij werken integraal, wijkgericht en Leveren daar waar nodig maatwerk. Bij de Stadsbank staat de klant centraal.

Ons team telt 4 administratieve krachten, 5 budgetbeheerders, 17 schuldhulpverleners, 1 accountmedewerker, 1 kwaliteitsmedewerker, 1 medewerker financiële administratie En een manager.

Gespreksinformatie

De gesprekken met kandidaten vinden plaats op 4 en 5 december 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr