Junior beleidsmedewerker economie/trainee

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
65 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 aug 2024

Omschrijving van de opdracht
GEMEENTE LEIDERDORP stimuleert de kennis van onze inwoners, instellingen en ondernemers. Wij werken bevlogen en zijn behulpzaam. Onze nieuwsgierige instelling biedt ruimte om met oplossingen te komen. Zo kan iedereen tot bloei komen. Vertrouwen en verbinding zijn altijd ons vertrekpunt. We luisteren en handelen vanuit sterke betrokkenheid bij onze omgeving. Op onze polders zijn we bijzonder trots, we willen die voor iedereen in de regio beter toegankelijk maken. Vanuit een energieke en toegankelijke zelforganiserende werkomgeving is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en nieuwe kansen. Wendbaar en flexibel werken zit ons in het bloed waardoor we met een open en kritische blik onze dienstverlenende taken kunnen volbrengen. We moedigen nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen aan. Initiatieven met lef. Mede daarom wonen, werken en leven mensen hier graag. Onze ambitie is actief verbinden en blijvend vernieuwen in een kansrijke omgeving. We zoeken mensen die ons daarbij helpen. Mensen met een hart voor dienstverlening en maatschappelijke betrokkenheid. Want die maken het verschil.

Wij zijn de gemeente Leiderdorp, een bijzonder dorp op een bijzondere plek. Gelegen tussen stad en platteland bieden we een fijne omgeving voor onze inwoners, zijn we zuinig op onze natuur en het vele groen en zoeken we onze eigen weg naar een waardevolle toekomst. Die toekomst brengt flinke uitdagingen met zich mee. Denk aan woningbouwopgaven, klimaatverandering, mobiliteit en de kwaliteit van de omgeving, in combinatie met de implementatie van nieuwe werkwijzen, zoals vergroting van participatie en de Omgevingswet.

Wij zoeken een jr medewerker/trainee die opgeleid kan worden tot een zelfstandig functionerende beleidsmedewerker en na een periode van uiterlijk twee jaar kostenloos kan worden overgenomen. In die periode is het de bedoeling dat de gemeente de ontwikkeling van de inhoudelijke kennis voor haar rekening neemt en het uitlenende bureau de begeleiding doet van de ontwikkeling van de jr en ook de trainingen verzorgt om te zorgen dat de vaardigheden worden ontwikkeld.

Als beleidsmedewerker Economie werk je samen met een collega aan diverse opgaves op het gebied van lokale en regionale economie en heb je een grote zelfstandigheid in het uitvoeren en initiëren van het opgestelde beleid, zoals het economisch beleidsplan 2021- 2026 en Economie071. In deze rol is een afwisselende agenda gegarandeerd. Zo kan je ’s morgens starten met een overleg met collega beleidsmedewerkers economie uit de regio over de strategie voor de regionale bedrijventerreinen. Na dit overleg heb je het wekelijk overleg met je collega accountmanager bedrijven en bespreek samen hoe te komen tot een regionale ontwikkelmaatschappijen de ontwikkelingen met ondernemers op de bedrijventerreinen. Daarna bereid je een advies voor aan de wethouder ter voorbereiding op een regionaal bestuurlijk overleg. Je To-do list voor die dag schuif je aan de kant omdat een collega met je wil brainstormen over jouw economische inbreng in een gebiedsontwikkeling en moet er ook nog een raadsvraag over een project uit het economisch beleidsplan 2021-2026 beantwoord worden. Kortom, geen dag is hetzelfde bij deze verantwoordelijke beleidsfunctie in ons team Ruimtelijke Ontwikkeling.

Heb jij hart voor economische vraagstukken en zoek je een functie waar afwisseling de dagelijkse praktijk is en kwaliteit de norm? In een kleine, wendbare en nieuwsgierige organisatie waarin je ook ervaring wil opdoen als starter? Dan heb je hem gevonden!

De overeenkomst
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 24 maanden, 36 uur per week. De aanvangsdatum van de overeenkomst ligt naar huidig inzicht op 1 september 2024.

De overeengekomen tarieven staan vast en zijn onveranderlijk tot 1 september 2025. Opdrachtnemer is gerechtigd vanaf 1 september 2025 éénmaal per jaar de tarieven aan te passen aan de hand van ten hoogste het CBS prijsindexcijfer cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100), Bedrijfstak/Branch M-N Zakelijke Dienstverlening, cao-sector particuliere bedrijven en indexcijfers cao-lonen per uur inclusief bijzondere beloningen, waarbij telkens het gepubliceerde jaarmutatiecijfer (percentage) wordt gehanteerd van het voorafgaande kalenderjaar (ontwikkeling ten opzichte van een jaar eerder).

Het indexeringsvoorstel en de daarbij horende motivatie dient uiterlijk één maand na de hierboven genoemde jaarlijkse indexeringsdatum aangeleverd te zijn bij inhuur@leidseregio.nl. Na controle van het indexeringsvoorstel door Opdrachtgever, levert Opdrachtnemer een aangepaste versie van het Prijzenblad aan. Indien de indexcijfers nog niet definitief zijn vastgesteld, worden de voorlopige cijfers gehanteerd. Er vindt geen verrekening achteraf plaats. Standaardbrieven vanuit Opdrachtnemer waarin ‘algemene’ indexeringen worden aangekondigd, worden terzijde gelegd en zijn niet van toepassing op deze Overeenkomst.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde WO opleiding

  • Voorgestelde kandidaat wordt gepresenteerd door een inschrijver die zelf traineeships faciliteert

  • Inschrijver biedt kwalitatieve ondersteuning en gedegen opleidingsmogelijkheden aan de voorgestelde kandidaat

  • Inschrijver biedt de mogelijkheid om de kandidaat na twee jaar kosteloos in dienst te nemen

  • Beschikbaar per uiterlijk 1 oktober 2024 voor 36 uur per week

Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en Motivatiebrief (35/100 punten)
    Inschrijver dient een CV en Motivatiebrief te overleggen, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Affiniteit met economie en/of motivatie voor economie

    • Kandidaat beschrijft voorbeelden waarin hij/zij zelfstandigheid en persoonlijk leiderschap vertoont.

    • Kandidaat toont ervaring met een ambtelijke organisatie en/of motivatie waarom de kandidaat in een ambtelijke organisatie zou willen werken.

  • Hiernaast dient de inschrijver een brochure, motivatie of overzicht te verstrekken waarin de volgende aspecten zijn terug te zien:

    • Inschrijver motiveert in welke mate de trainee inhoudelijk wordt ondersteund.

    • Inschrijver motiveert in welke mate de trainee persoonlijk wordt gecoacht.

    • Inschrijver toont aan welke opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden het zijn kandidaten biedt.

    • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.

    • Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

    • Informatie over de traineeship mag maximaal vijf (5) A4 te zijn.

  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten)
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Samenwerking

    • Zelfstandigheid en persoonlijk leiderschap

    • Interesse in ambtelijke en bestuurlijke sensitiviteit

    • Proactief handelen

    • Mondelinge sterke communicatieve vaardigheden

    • Resultaatgericht

    • Interesse in politieke sensitiviteit

    • Ondersteuning van het uitlenende bureau

  • Subgunningscriterium 3 Prijs (15/100 punten)
    Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €65,-(uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Motivatiebrief. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.