Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 apr 2026Publicatiedatum:
9 dec 2025Voor het team Financiën zijn wij op zoek naar een ervaren financieel administratief medewerker. We zoeken voor 4-5 dagen per week een collega om samen met onze andere senioren te zorgen dat het betalingsproces betrouwbaar en soepel blijft verlopen.
Werkzaamheden:
bewaken voortgang van crediteurenadministratie van registratie tot en met betalen;
onderhouden van het betalingsproces (routing, nieuwe medewerkers inwerken, kwaliteitscontrole);
problemen oplossen van, contact houden met en vraagbaak zijn voor: budgetbeheerders/teammanagers, financieel adviseurs en collega's FA.);
bijhouden en aansluiten tussenrekeningen/balansdossier/koppelingen en complexe boekingen en correcties doorvoeren.
Je werkt met een enthousiaste en ervaren collega's. Je hebt aantoonbare ervaring van werken binnen een gemeentelijke financiële administratie. Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring met Key2financien van Centric. En communiceert op een prettig en open manier over hetgeen je ervaart en eventuele verbeteringen die je ziet.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als senior medewerker financiele administratie bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare werkervaring met Key2Financien van Centric (benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een jaarrekening van een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv).
Nauwkeurig/accuraat;
Analytisch;
Communicatief;
Proactief.
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Planning:
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht.
Optie tot verlenging: 6x 3 maanden
Overig:
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).