Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
9 dec 2025Zorgdragen voor de verantwoording van de financiën voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Je helpt, ondersteunt bij een goede verantwoording van de financiële stromen en de juiste inrichting van ons financieel systeem hiervoor. Maar ook in de verantwoording richting het Rijk. Je bent nieuwsgierig, kritisch en gaat op zoek naar de juiste oplossing gegeven de regels die door het Rijk zijn en worden opgesteld. Je rol is breder, daarnaast ondersteun je ook bij overige vraagstukken die betrekking hebben op de opvang van asielzoekers, vluchtelingen. Denk hierbij aan doorrekenen van een businesscase voor de opvang van asielzoekers.
Voor deze rol zijn wij op zoek naar een communicatief sterk en resultaatgerichte persoonlijkheid. Iemand die adviesvaardigheden bezit met een proactieve houding. Een echte teamspeler die vasthoudend en kritisch is. Het is belangrijk dat je initiatief durft te nemen van aanpakken weet en de samenwerking opzoekt. Je functioneert goed onder druk en je bent sterk in plannen & organiseren. Je signaleert knelpunten en denkt mee over oplossingsrichtingen. Oplossingsgericht zijn helpt daarom enorm bij het goed functioneren in deze rol
Zorgdragen voor financieel overzicht, inzicht en verantwoording financiën opvang Oekraïense vluchtelingen en opvang asielzoekers.
Minimaal 32 uur per week beschikbaar;
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
Aantoonbare werkervaring met betrekking tot opvang Oekraïense ontheemden / asielzoekers;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente van meer dan 90.000 inwoners met als werkzaamheden verzorgen van de financiën voor de opvang van ontheemden uit Oekraïne (benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare kennis en werkervaring van Lias (benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare kennis van het BBV (benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare kennis van Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv).
Analytisch;
Communicatief;
Resultaatgericht;
Adviesvaardig;
Proactieve houding;
Teamspeler;
Vasthoudend;
Kritisch;
Initiatiefrijk;
Aanpakker;
Samenwerkingsgericht;
Goed functioneren onder druk;
Sterk in plannen & organiseren;
Oplossingsgericht.
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 voor 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
6x 4 maanden
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr.
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).