Logo van Gemeente Hilvarenbeek
Logo van Gemeente Hilvarenbeek

Senior HR adviseur

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

11 jun 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28

Omschrijving

 Tijdelijke vervanging van de HR adviseur i.v.m. zwangerschapsverlof voor een periode van 5 maanden (12 januari t/m 11 juni 2026) voor 28 uur per week.

Het betreft een klein team, met maar 1 directe collega HR adviseur. We zoeken iemand die zich, zonder veel uitleg en begeleiding, direct kan redden. Het is van belang dat degene die het team tijdelijk versterkt veel ervaring heeft als HR adviseur binnen een gemeente. We zoeken een echte senior adviseur!

Werkzaamheden:

  • Proactief adviseren van leidinggevenden (HR-vraagstukken, HR-beleid, arbeidsrecht);

  • (Bege)leiden van / meewerken aan projecten op HR-gebied (bv totstandkoming opleidingsplan, grip op inhuur, verbeteren pre- en onboarding, binden en boeien);

  • Ontwikkelen van personeelsbeleid en bijhorende regelingen en instrumenten;

  • Vertalen van HR-ontwikkelingen (via opleiding, training, congresbezoek) naar lokale aanpak;

  • Versterken van onze HR samenwerking binnen Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk (GHO).

Kandidaat omschrijving

  • Een afgeronde opleiding op het gebied van HRM;

  • Minimaal 10-15 jaar gemeentelijke ervaring als strategisch HR adviseur én ervaring met organisatieadvies;

  • Aantoonbare, ruime ervaring met functiewaarderingssystematiek HR21 binnen een gemeente.

Eisen

  • Kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van HRM. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft minimaal 10-15 jaar gemeentelijke ervaring als strategisch HR adviseur én ervaring met organisatieadvies. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft aantoonbare, ruime ervaring met functiewaarderingssystematiek HR21 binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Competenties

  • Kandidaat heeft sterke adviesvaardigheden.

  • Kandidaat kan van buiten naar binnen-denken.

  • Kandidaat is creatief.

  • Kandidaat heeft sterke communicatie skills.

  • Kandidaat bezit projectmanagementvaardigheden.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

  • Kandidaat past binnen het team.

Organisatie en team

Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle.

De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:

  • Samenleving

  • Ruimte

  • Dienstverlening

De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.

Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja eventuele verlenging is mogelijk

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr