Begindatum:
2 okt 2023Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
11 sept 2023Let op: dit is een vacature in het kader van diverse archiefbewerkingsprojecten met een totale duur van 2 jaar, bij voorkeur met een start z.s.m. vanaf 2 oktober 2023!
Als gevolg van een grootschalig project bij het archief van Goeree-Overflakkee zijn wij gedurende de looptijd van dit project op zoek naar een medewerker archief. Het project is een nationaal archiveringsproject waarvan de looptijd op 2 jaar wordt geschat. In de zomer van 2023 zijn wij gestart met dit project.
Als Medewerker Archief ben je bezig met informatiebeheer. Je ondersteunt de medewerkers van het streekarchief bij de dagelijkse uitvoering van archiefwerkzaamheden. De dagelijkse archiefwerkzaamheden omvatten onder andere het afhandelen van informatieverzoeken van burgers en collega’s. Ook ondersteun je bij projecten om de archieven verder te ontsluiten, ontvang en ondersteun je bezoekers op de studiezaal.
Je verricht de volgende werkzaamheden:
Je inventariseert en verzorgt documenten en dossiers volgens de geldende eisen;
Je registreert documenten en dossiers in collectiebeheersysteem MAIS-Flexis;
Je beheert de bibliotheekcollectie van het Streekarchief;
Je voert projectwerkzaamheden uit in de bibliotheekcollectie;
Je ondersteunt in de uitvoering van archiefprojecten;
Je behandelt informatieverzoeken van burgers en collega’s;
Je helpt bezoekers op de studiezaal en stelt dossiers en stukken beschikbaar;
Je leent dossiers uit aan collega’s op het gemeentehuis.
Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
Een relevante opleiding, ervaring in een soortgelijke functie en kennis van genoemde werkzaamheden zijn een pré;
Je bent bereid om een relevante cursus/opleiding te volgen;
Je bent communicatief vaardig en beschikt over historisch besef;
Je bent gericht op samenwerking en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor het archief;
Je hebt goede digitale vaardigheden;
Bij voorkeur heb je ervaring in:
het werken met een collectiebeheersysteem en een Document Managementsysteem;
het gebruik van (papieren) archieven en kennis van ordeningsprincipes;
het digitaal verwerken van gegevens.
Je werkt nauwkeurig en kwaliteitsgericht;
Je hebt een klantgerichte instelling.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de rest van de pagina hieronder. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Ferdi Mac Gillavry via 06 – 4336 34 34 of per mail via ferdi.macgillavry@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.