Kwartiermaker financieel beheer

Markt 14, 8161 EE Epe, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 110,00 24 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

28 feb 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
Wil jij een bijdrage leveren aan een team die volop in ontwikkeling is en neem je hierin graag het voortouw? Heb je een goed inzicht hoe financiële en administratieve processen zijn georganiseerd binnen een gemeente en hoe een moderne planning & control cyclus functioneert? Lees dan snel verder!

Als kwartiermaker financieel beheer ben je functioneel verantwoordelijk voor de medewerkers die onderdeel uitmaken van financieel beheer en de financiële administratie. Het betreft in totaal zo’n 7 fte. Daarin ben je binnen een klein team de senior die initieert, coördineert en ook uitvoert.

Verantwoordelijkheden
Je krijgt als kwartiermaker de opdracht om samen met de teamleider en de directe collega’s te bouwen aan een ‘nieuw’ cluster financieel beheer, waarbij we enkele inhoudelijke accentverschuivingen beogen. Een rol waarin je actief gevraagd wordt om bij te dragen aan verandering met oog voor de inhoud en onderlinge samenwerking. Hierbij krijg je de specifieke verantwoordelijkheid om kritisch mee te kijken, te adviseren over en mee te bouwen aan:

  • de uitvoering van administratieve processen inclusief de samenwerking en onderlinge vervangbaarheid binnen en buiten het cluster. Je hebt oog voor jouw omgeving, wat betekent dat je consequent afstemming zoekt met de collega adviseurs binnen financieel beheer, de financiële administratie, de financieel adviseurs en de controllers. Maar bijvoorbeeld ook teamleiders en budgethouders om een beeld te vormen hoe wij over de gehele organisatie onze interne klanten nog beter kunnen bedienen. 

  • een prominente en actieve rol bij de oplevering en ontsluiting van tijdige, juiste en volledige financiële cijfers ten behoeve van sturing- en verantwoordingsrapportages. In het bijzonder om beter in positie te komen bij de voorbereidingen van de begroting en de totstandkoming van de jaarrekening. Maar ook tussentijds ter ondersteuning van budgethouders, teamleiders, directie en bestuur. Daarvoor is o.a. een analyse en advies gewenst over de inrichting en ontsluiting van de financieel administratieve systemen.

Verder vragen we jouw inzet voor het:

  • verdelen van het werk, het houden van overzicht en controleren op de voortgang en de kwaliteit van de werkzaamheden binnen het cluster;

  • signaleren van knelpunten, ontwikkelingen en formuleren van speerpunten. Deze bespreekbaar maken binnen het cluster. Zo nodig te escaleren naar je teamleider;

  • zijn van een aanspreekpunt en inhoudelijk deskundige op het gebied van de financiële administratie, voor zowel in- als externe belanghebbenden; je denkt mee en geeft advies;

  • Van waarde te zijn bij het analyseren van de uitkomsten uit de recente Berenschot Benchmark waar het financiën & control raakt.

Beschikbaarheid
De kandidaat is z.s.m. inzetbaar voor minimaal een periode van 6 maanden en met in achtneming van de mogelijkheid om te verlengen met 2 keer 3 maanden. De inzet bedraagt 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo-niveau;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met vergelijkbare werkzaamheden;

  • Aantoonbare ervaring met vergelijkbare rol binnen de gemeentelijke overheid;

Wensen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe (25%)

  • Minimaal afgeronde financiële HBO opleiding (25%)

  • Minimaal 5 jaar ervaring met vergelijkbare werkzaamheden (25%)

  • Aantoonbare ervaring met vergelijkbare rol binnen de gemeentelijke overheid (25%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.