Logo van Gemeente Ede
Logo van Gemeente Ede

Projectleider SOJ-implementatie Jeugd

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 8
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Ede wil de functie van Specialistisch Ondersteuner Jeugd (SOJ) duurzaam implementeren en breder inzetten binnen de huisartsenpraktijken van Ede. De SOJ vormt de brug tussen huisartsen, lokale teams, specialistische jeugdhulp en preventie.

De pilot richt zich op het:

  • Borgen van huidige SOJ-inzet binnen wettelijke kaders;

  • Opzetten en uitvoeren van een pilot om de SOJ-functie te verbreden naar jeugdigen met niet-somatische problemen (0-18 jaar);

  • Creëren van duidelijke afspraken tussen gemeente, huisartsen en uitvoerende partijen;

  • Evalueren en eventueel opschalen van de pilot bij positief resultaat.

De projectleider is verantwoordelijk voor het realiseren van bovenstaande doelstellingen en fungeert als aanspreekpunt voor beleid en uitvoering.

Werkzaamheden

  • Borging van huidige SOJ-inzet conform wet- en regelgeving, inclusief duidelijke verantwoordelijkheidsverdeling;

  • Opzetten, faciliteren en monitoren van een pilot in een werkgebied, inclusief samenwerking met huisartsen, CJG, TTJ en andere relevante partijen;

  • Aanspreekpunt voor beleid en uitvoering; zorgdragen dat beleid in nauwe afstemming met uitvoerende partijen wordt opgesteld;

  • Evaluatie van de pilot op vooraf opgestelde criteria;

  • Bij voldoende resultaat: aansturen van bredere implementatie van de werkwijze binnen de gemeente en uitvoerende partijen.

Resultaten

Draagt bij aan betere passende zorg voor jeugdigen en hogere tevredenheid van jeugdigen en ouders.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde (ZZP uitgesloten);
  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in projectmanagement binnen sociaal domein, bij voorkeur met huisartsenorganisaties en/of jeugd;
  • Beschikbaar voor gemiddeld 8 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht (januari – augustus 2026).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met opzetten, faciliteren en monitoren van pilots of projecten binnen het sociaal domein of bij huisartsenpraktijken;
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke processen en afstemming tussen beleid en uitvoering;
  • Aantoonbare werkervaring met het verbinden van diverse stakeholders, creëren van draagvlak en overlegstructuren;
  • Aantoonbare werkervaring met opstellen van projectplannen, werkafspraken en sturing op uitvoering, inclusief tijdpad en actielijnen;
  • Aantoonbare werkervaring met overdracht en borging van processen en afspraken aan betrokken partners.

Competenties

  • Doelgericht en besluitvaardig; kan keuzes maken en prioriteiten stellen;
  • Verbindend en communicatief sterk; kan mensen en organisaties effectief laten samenwerken;
  • Sterk in delegeren en planmatig werken; kan overzicht houden en taken effectief verdelen;
  • In staat om mensen en informatie samen te brengen en te vertalen naar concrete plannen en adviezen;
  • Proactief en zelfstandig; neemt initiatief en draagt verantwoordelijkheid voor het proces en de resultaten.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1100 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht.
De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Uurtarief maximaal 120 euro. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door de externe partij uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.

  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr