Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 jul 2026Publicatiedatum:
14 nov 2025Als Teammanager Financien sta je midden in deze groeiopgave. Meer inwoners betekent meer woningen, voorzieningen en infrastructuur, maar ook grotere financiele stromen, risicos en keuzes. Jij zorgt dat Dronten financieel stevig staat en dat investeringen toekomstbestendig zijn. Samen met jouw team van circa 20 professionals vertaal je strategische plannen naar financiele kansen en risicos en adviseer je directie en MT. Jij zet jouw team in de schijnwerpers, laat hen excelleren en ondersteunt hen in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je geeft richting aan de strategische koers van de organisatie en het domein Strategie en Bedrijfsvoering. Je overziet het brede speelveld van financien, advies en control binnen de context van onze (groei)ambitie.
Werkzaamheden:
Samen met je team vertaal je dit naar concrete acties waarbij we sturen op (maatschappelijke) effecten. Als Teammanager ben je mede verantwoordelijk voor de financien en bedrijfsvoering van de Gemeente Dronten, waaronder een goede borging en uitvoering van de gehele planning & control-cyclus. Bij de vraagstukken die jouw team behandelt, overzie jij de processen en bestuurlijke dwarsverbanden en bewaak je de integraliteit van beleid, processen, uitvoering en businesscases. Dit alles doe je in nauwe samenwerking met collegas van het team, collega teammanagers, concern controller, de directie en het college.
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 45.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Beoordeling:
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee: Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vrij
Overige informatie: