Logo van Gemeente Dronten
Logo van Gemeente Dronten

Medewerker bouwkundig vastgoedbeheer

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker bouwkundig vastgoedbeheer ben je verantwoordelijk voor het coordineren en uitvoeren van diverse werkzaamheden binnen het maatschappelijk vastgoed. Je werkt nauw samen met collegas en externe partijen en zorgt ervoor dat onze gebouwen veilig, duurzaam en toekomstbestendig zijn.

Je takenpakket is breed en afwisselend:
  • Actualiseren van beheerplannen en meerjarenonderhoudsplanningen (MJOPs) op basis van input van collegas.
  • Leveren van input voor de jaarlijkse begroting.
  • Adviseren over en aanvragen van (landelijke) subsidies.
  • Coordineren van klachtenafhandeling en herstelonderhoud.
  • Uitvoeren en begeleiden van planmatig onderhoud en verduurzaming.
  • Toezicht houden op bouwkundig onderhoud van renovatie/nieuwbouw werkzaamheden.
  • Opstellen van werkomschrijvingen en beoordelen van offertes en facturen.
  • Ondersteunen bij aanbestedingen, contractbeheer en sleutelbeheer.
  • Toezien op naleving van wet- en regelgeving (zoals Bouwbesluit en Arbowet).
  • Ondersteunen bij verkiezingsgerelateerde werkzaamheden en taxaties.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van bouwkunde.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker bouwkundig vastgoedbeheer.

  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van bouwkunde.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker bouwkundig vastgoedbeheer bij een gemeente.

  • Aantoonbare werkervaring met vastgoedbeheersystemen.

  • Aantoonbare werkervaring met bouwkundig onderhoud van renovatie/nieuwbouw werkzaamheden.

  • Aantoonbare werkervaring met Bouwbesluit en Arbowet.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden

  • Analytisch

  • Verbindend

  • Adviserend

Organisatie en team

Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“De externe broker beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel.
Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel
worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet
verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe broker beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door de externe broker”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap
3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten
worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de externe broker zijn geselecteerd in
onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria
worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten
worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende
kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de
competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de
organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien
geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal
stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste
voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de
opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter
behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Optie verlenging: 2 x 4 maanden

Werkdagen: maandag t/m donderdag

Overige informatie:

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr