Logo van Gemeente Bronckhorst
Logo van Gemeente Bronckhorst

Teamleider Openbare Veiligheid & Toezicht en Handhaving

Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland

Sluit over 21 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als teamleider geef je leiding aan ongeveer 14 collega's en ben jij verantwoordelijk voor de aansturing en doorontwikkeling van dit team. Je laat de inhoud bij de mensen; zij zijn de professionals. Het is aan jou om hen in de persoonlijke ontwikkeling te begeleiden en het werken zo goed mogelijk te faciliteren. De komende periode heb je in het bijzonder aandacht voor het samen en integraal werken binnen en buiten het cluster, het versterken van de onderlinge verbindingen en het komen tot integrale producten. Je hebt een belangrijke schakelfunctie tussen de manager en het cluster. Dit alles met de juiste bestuurlijke antenne.

Werkzaamheden:

  • Leidinggeven: Je bent aanspreekpunt voor collega's, waarmee je bijvoorbeeld het goede gesprek voert en begeleiding biedt bij uitval door ziekte. Je zorgt ervoor dat de formatie op orde is en bent betrokken bij de in- door- en uitstroom van collega's.

  • Bedrijfsvoering: Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit van de resultaten die door de collega's uit jouw cluster worden geboekt. Hiervoor ben je eindverantwoordelijk.

  • Advisering: Je adviseert intern over vraagstukken binnen het cluster. Je maakt geen onderdeel uit van het OT (lees: managementteam), maar bent wel sparringpartner van OT-leden en collega's van andere clusters over thema's die spelen binnen jouw cluster. Je weet deze adviezen bovendien goed schriftelijk onder woorden te brengen. Hierbij kun je met gemak schakelen tussen bestuurlijk gevoelige onderwerpen en de uitvoering. Tevens ben je een adviseur van onze Burgemeester, jij staat er rechtstreeks mee in contact en jij begrijpt het belang van het hebben van een goede relatie.

  • Relatiebeheer: Je onderhoudt contacten met andere clusters en externe partijen, zoals provincie, waterschap, politie, VNOG, GGD, omgevingsdienst, en creëert draagvlak voor beleid dat samenhangt met jouw cluster. Vanuit affiniteit en ervaring met de beleidsterreinen ben je in staat om snel op hoofdlijnen opgaven en onderwerpen eigen te maken. Je begrijpt het bestuurlijke proces en volgt de voortgang van de verschillende opgaven. Je hebt een uitstekende antenne voor bestuurlijke prioriteiten en risico's en oog voor kansen en knelpunten van het cluster en de organisatie, maar ook voor die van de individuele collega's uit het cluster. Je onderhoudt in afstemming met de manager en regievoerder contacten met het bestuur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in het fysieke domein;

  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in het fysieke domein bij een gemeente;

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op WO bachelor niveau;

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Je snapt het politieke krachtenveld, stelt de juiste vragen en je hebt overtuigingskracht.

  • Je weet het beste uit mensen te halen, stimuleert samenwerking en je bent een echte bouwer.

  • Je hebt natuurlijke overtuigingskracht en bent energiek, integer en je werkt mensgericht.

  • Je werkt aan de optimale verbinding tussen bestuur en de gemeentelijke organisatie, inwoners, ondernemers en partners.

Organisatie en team

Werken bij één van de mooiste en grootste plattelandsgemeenten van Nederland! De gemeente Bronckhorst is een moderne en open organisatie. Wij springen in op de ontwikkelingen in de samenleving en gaan uit van de kracht van onze inwoners en ondernemers. De maatschappij is altijd in beweging. Dat maakt ons werk heel afwisselend. We werken samen met verschillende partijen, van inwoners, buurten, verenigingen, ondernemers tot andere overheden. Altijd kijken we hoe we goede plannen kunnen ondersteunen. Vanuit een positieve houding. Want we geloven erin dat wat goed is moet kunnen. Met trots d’r an, zeggen we.

Maak de sprong naar Bronckhorst
Het liefst werk je natuurlijk bij een organisatie waar je je thuis voelt en waar je mogelijkheden ziet. En waar jij je persoonlijk kunt ontwikkelen. Daar zorgen wij voor bij de gemeente Bronckhorst. We hebben een lerende cultuur. Voor opleiding, ontwikkeling en experimenteren is veel ruimte. Onze organisatie heeft de perfecte grootte. Groot genoeg voor allerlei mooie regelingen, voorzieningen en verschillende soorten functies. En klein genoeg om de meeste collega’s te kennen en een hechte club te vormen. Samen maken we Bronckhorst, en samen zijn we ook Bronckhorst!

Werken voor Bronckhorst
Uitdagingen genoeg in Bronckhorst! Ons takenpakket groeit. Ons beleid moet met de tijd mee, maar bovenal willen we doen wat we beloven. Op veel vakgebieden zoeken we daarom (extra) collega’s. Zodat wij onze inwoners en ondernemers goed kunnen betrekken en al het werk snel en verzorgd kunnen oppakken. Help je mee?

Gespreksinformatie

Aantal kandidaten die op gesprek mogen: De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Planning:

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026.

  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2025 bericht.

  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging: 1x 3 maanden

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie:

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen device.

  • Detachering: Ja

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr