Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
9 dec 2025Als webredacteur zorg je ervoor dat onze website en het intranet actueel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Je plaatst nieuws en andere content, ondersteunt collega's en houdt het digitale platform soepel draaiende. Dit doe je in nauwe samenwerking met de webmanager en in een hecht team van drie communicatieadviseurs, twee communicatiemedewerkers en een medewerker kabinetszaken.
Werkzaamheden
Concreet betekent de opdracht de onderstaande werkzaamheden:
Het ondersteunen van de webmanager bij het beheren van de gemeentelijke website en intranet:
Aangeleverde nieuwsberichten, activiteiten en andere content checken en plaatsen op website en/of intranet
Informatie op bestaande webpagina's toevoegen of wijzigen;
Gebroken links en fouten oplossen op onze website;
Opschonen websites en intranet (verlopen content verwijderen, vaak in overleg met collega's);
Beheren van de kennisbank en het op orde houden van de kennisbeheerders
Ondersteunen van collega's bij gebruik van de website/intranet.
Omdat een deel van de werkzaamheden van de webmanager voor een bepaalde periode zijn verlegd naar een intern project rondom digitale toegankelijkheid zijn wij voor het eerste half jaar van 2026 (met optie tot verlengen van nogmaals een half jaar) op zoek naar een webredacteur.
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat levert een passende motivatiebrief aan waarin wordt toegelicht waarom deze opdracht geschikt is voor de kandidaat.
Opleiding / Werk- en denkniveau
Uit het cv blijkt aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over een mbo- of hbo-werk- en denkniveau.
MBO-HBO werk- en denkniveau
Goede taalbeheersing en schrijfvaardigheid (schrijven op B1-niveau)
Proactief en praktisch ingesteld
Zelfstandig en in teamverband kunnen werken
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dat is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
Je werkt in nauwe samenwerking met de webmanager en in een hecht team van drie communicatieadviseurs, twee communicatiemedewerkers en een medewerker kabinetszaken.
We nodigen de Top-3 kandidaten graag uit voor een gesprek. Tijdens dit gesprek willen we jouw motivatie leren kennen en bespreken we hoe goed je past bij de opdracht en onze organisatie. We kijken naar je kwalificaties, of je voldoet aan het kandidaatsprofiel en de gestelde eisen. Ook beoordelen we hoe jouw competenties aansluiten bij wat onze opdrachtgever zoekt en hoe je in ons team past. Dit gesprek is een belangrijk onderdeel van onze selectie en we kijken ernaar uit om je beter te leren kennen!
De gesprekken vinden plaats op donderdag 8 januari 2026 in de middag.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Passende ervaring en motivatie voor de opdracht.
met optie tot verlengen van nogmaals een half jaar
Aanleveren na gunning:
Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)
UEA (voorheen eigen verklaring)