thumbnail
Coördinator Planning & Control

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Organisatie en Personeel
Sluit over 8 dagen
€ 95,00
24-32 uur Gelderland

Publicatiedatum:

05-08-2022

Sluitingsdatum:

22-08-2022

Begindatum:

01-09-2022

Einddatum:

31-12-2022

Uren per week:

24-32 uur

Functiebeschrijving
Kun jij goed schakelen en vind je het leuk om ervoor te zorgen dat onze processen zo zijn ingericht dat we tijdig en op een hoog niveau de juiste stukken aanleveren? Dan zijn we op zoek naar jou! De komende maanden zijn we bij de gemeente Barneveld in het kader van de planning en control (P&C) cyclus aan de slag met de begroting 2023 en de tweede tussenrapportage 2022. In het najaar treffen we ook al de eerste voorbereidingen voor de jaarrekening 2022. Naast het gebruikelijke proces zijn we bezig met een doorontwikkeling van de P&C cyclus. Met het doel de informatie die we beschikbaar maken voor de raad en burgers, nog duidelijker te formuleren en presenteren.

Wat ga je doen?
Je zorgt dat de P&C-processen lopen:

  • Je schakelt eenvoudig tussen het operationele, tactische en strategische niveau en weet op al deze niveaus mensen te enthousiasmeren, mee te nemen in wat de bedoeling is, aan te spreken en te helpen om de juiste randvoorwaarden te creëren zodat zij kunnen presteren.

  • Je werkt verbindend. De planning en control-documenten komen dankzij bijdragen van veel collega’s tot stand. Jij weet als geen ander wat ieders bijdrage is, waar mogelijke knelpunten zitten en waar je moet ingrijpen.

  • Je maakt werkbare planningen en bewaakt de voortgang, kwaliteit en besluitvorming van de P&C-documenten. Dankzij jou is ieder P&C-product op tijd.

  • Je stelt startmemo’s op en zorgt voor communicatie met de organisatie over voortgang en planning, in samenwerking met de (financieel) strategisch adviseurs en programmacoördinatoren;

  • Je zorgt ervoor dat alle spelers op de hoogte zijn van wat zij wanneer moeten opleveren en je stuurt hier actief op.

  • Je plant afstemmingsmomenten en werksessies in met college B&W, directie etc.

  • Je coördineert de beantwoording van raadsvragen die betrekking hebben op de P&C-producten.

  • Je weet hoe je een college- of raadsvoorstel opstelt en adviseert daarover.

  • Je beheert de P&C tools, zoals de LPC (Lean Planning & Control van Thorbecke), qua indeling, autorisaties etc.

  • Je levert een bijdrage aan de doorontwikkeling van het P&C proces:

  • Je kent de samenhang tussen de verschillende P&C documenten, ziet waar verbeteringen mogelijk zijn en maakt een kwaliteitsslag.

  • Je organiseert evaluaties na afronding van een P&C product en formuleert acties ter procesverbetering.

  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van trainingen en handboeken P&C;

  • De organisatie is in verandering en dat vraagt een andere manier van aanpak. Je adviseert hoe dit kan doorwerken naar een doorontwikkeling in het P&C proces.

Met wie werk je samen:

  • (Financieel) strategisch adviseurs, zij zijn verantwoordelijk voor de bestuurlijke afstemming en advisering - en adviseren vanuit een strategische blik op inhoud en samenhang;

  • Financieel adviseurs, zij zijn de verbindende schakel naar de teams;

  • Programmacoördinatoren, verantwoordelijk voor de inhoud van de programma’s van de P&C documenten;

  • Medewerkers door de hele organisatie, zoals communicatie;

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf begin september 2022 tot en met 31 december 2022 voor 24-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In de cv neem je privé e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op, omdat de kennismakingsgesprekken mogelijk via Teams plaatsvinden. Alleen voor dat doeleinde zullen wij gebruik maken van deze gegevens.

  • De geselecteerde kandidaat wordt gevraagd een VOG te overleggen.

  • Je hebt recente ervaring in een adviseurs- of coördinatorrol op het gebied van Planning & Control bij een gemeente.

  • Je BBV kennis is up-to-date.

  • Je hebt werk- en denkniveau op minimaal hbo-niveau.

Competenties

  • Je hebt relevante ervaring als coördinator Planning & Control van verschillende P&C producten binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Je bent dienstverlenend ingesteld en een echte verbinder.

  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke sensitiviteit.

  • Je hebt een opleiding gedaan op het gebied van bestuurskunde, bedrijfskunde of financieel-economisch.

  • Flexibiliteit;

  • Stressbestendigheid;

  • Zelfstandigheid;

  • Klantgerichtheid;

  • Samenwerken;

  • Plannen en organiseren.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Coördinator Planning & Control die deze organisatie zoekt?