Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Barendrecht
Logo van Gemeente Barendrecht

Klantmanager Poort

Binnenhof 1, 2991 AA Barendrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36

Omschrijving

Als Klantmanager Poort ben jij de schakel tussen clienten en de beschikbare voorzieningen op het gebied van inkomen en sociale ondersteuning. Jij beoordeelt aanvragen voor levensonderhoud en begeleidt clienten richting de juiste voorzieningen.

Als Klantmanager Poort ben je de spil tussen clienten en overheidsvoorzieningen op het gebied van inkomen en sociale ondersteuning. Je hebt de verantwoordelijkheid voor het beoordelen van aanvragen levensonderhoud Participatiewet/IOAW, bijzondere bijstand en andere inkomensregelingen. Deze functie vereist een grondige kennis van de Participatiewet en de Algemene Wet Bestuursrecht en een empathische benadering om mensen in financiele kwetsbaarheid te ondersteunen.

Werken als klantmanager Poort is continu schakelen op een dag, geen dag is hetzelfde! Je geeft voorlichting en voorziet klanten van informatie, je voert gesprekken, je beoordeelt en analyseert binnengekomen documenten, je stelt rapportages en beschikkingen op, soms ga je met een handhavingsmedewerker op huisbezoek of probeer je voor kwetsbare klanten in samenwerkingsverband met bijvoorbeeld het wijkteam oplossingen te vinden. Je werkt vanuit vertrouwen naar de klant maar als dat nodig is verricht je ook controles in het kader van fraudebestrijding. Een afwisselende functie waarbij je vaak het verschil kunt maken voor de client.

Eisen

  • Grondige kennis van Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht (AWB)
  • Ervaring met beoordelen van aanvragen (levensonderhoud, bijzondere bijstand, inkomensregelingen)
  • Sterke communicatieve vaardigheden (gesprekken voeren, voorlichting geven)
  • Analytisch vermogen (documenten beoordelen, rapportages en beschikkingen opstellen)
  • Samenwerkingsgericht (o.a. wijkteam, handhaving)
  • Empathisch en klantgericht, met oog voor kwetsbare doelgroepen
  • Flexibel en stressbestendig, gewend aan dynamische werkomgeving
  • Integer en zorgvuldig, inclusief controles en fraudebestrijding
  • Bereidheid tot huisbezoeken

Wensen en competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr