Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
14 nov 2025Als Klantmanager Poort ben jij de schakel tussen clienten en de beschikbare voorzieningen op het gebied van inkomen en sociale ondersteuning. Jij beoordeelt aanvragen voor levensonderhoud en begeleidt clienten richting de juiste voorzieningen.
Als Klantmanager Poort ben je de spil tussen clienten en overheidsvoorzieningen op het gebied van inkomen en sociale ondersteuning. Je hebt de verantwoordelijkheid voor het beoordelen van aanvragen levensonderhoud Participatiewet/IOAW, bijzondere bijstand en andere inkomensregelingen. Deze functie vereist een grondige kennis van de Participatiewet en de Algemene Wet Bestuursrecht en een empathische benadering om mensen in financiele kwetsbaarheid te ondersteunen.
Werken als klantmanager Poort is continu schakelen op een dag, geen dag is hetzelfde! Je geeft voorlichting en voorziet klanten van informatie, je voert gesprekken, je beoordeelt en analyseert binnengekomen documenten, je stelt rapportages en beschikkingen op, soms ga je met een handhavingsmedewerker op huisbezoek of probeer je voor kwetsbare klanten in samenwerkingsverband met bijvoorbeeld het wijkteam oplossingen te vinden. Je werkt vanuit vertrouwen naar de klant maar als dat nodig is verricht je ook controles in het kader van fraudebestrijding. Een afwisselende functie waarbij je vaak het verschil kunt maken voor de client.