Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Baarn
Logo van Gemeente Baarn

Informatie Adviseur en Projectleider

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij de drijvende kracht achter de gemeente van de toekomst? Inwoners verwachten een proactieve gemeente met effectieve en transparante dienstverlening. Tegelijkertijd groeit de hoeveelheid informatie die we tot onze beschikking hebben en stelt de wet de komende jaren aanvullende eisen aan zowel onze transparantie als onze informatiehuishouding. Als informatieadviseur en projectleider heb jij hierin een belangrijke rol! Je vervangt in deze opdracht onze vaste informatieadviseur, die belast is met de strategische ontwikkeling van onze informatiehuishouding.

Werkzaamheden:

  • Je treedt op als projectleider voor de implementatie van de Wet open overheid en het project voor de implementatie van emailarchivering volgens de capstone methodiek.
  • Daarnaast speel jij een rol als strategisch adviseur in de verdere ontwikkeling van onze informatiehuishouding, draag je bij aan het opstellen van de nieuwe i-visie van de gemeente Baarn en coordineer je onze aanpak voor het vergroten van het informatiebewustzijn binnen de gemeentelijke organisatie.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria:

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als informatie adviseur binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider voor de implementatie van de Wet open overheid;

Gunningscriteria:

  • Aantoonbare werkervaring met de Archiefwet;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het IT- en informatielandschap en procesmanagement binnen de overheid;
  • Aantoonbare werkervaring met de Capstone methodiek;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatie adviseur binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Competenties:

  • Jij bent die stevige informatieprofessional die als projectleider een projectteam naar resultaat kan brengen, maar vanuit jouw kennis over informatiemanagement ook als inhoudelijk adviseur optreedt.
  • Als projectleider vertaal jij de inhoudelijke opgave naar een duidelijk plan en ben je in staat zowel je projectteam als de organisatie mee te nemen in de uitvoering daarvan.
  • Als adviseur beschik je over uitstekende adviesvaardigheden en ben je in staat om de verbinding te leggen tussen ontwikkelingen en praktijk, tussen strategie en implementatie.

Organisatie en team

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collegas die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collegas van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Gespreksinformatie

Planning:

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 november tussen 09:00 en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordelingsproces:

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
  • CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 3 dagen, binnen de range maandag - donderdag.
  • Overige informatie:
    • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
    • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
    • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren.
    • Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.
  • Meer informatie:
    • Vragen en bijbehorende antwoorden worden gepubliceerd op onze website.
    • Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker.
    • Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen bij een externe administratieve broker.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr