Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
12 nov 2025Als communicatieadviseur bij de gemeente Baarn heb je zowel een strategische, als deels uitvoerende rol. Je adviseert de organisatie en het college van B&W en je werkt aan interne en externe projecten en communicatiemiddelen. Specifiek adviseer je een wethouder op de portefeuilles dienstverlening en openbare ruimte en adviseer je de directie op het gebied van interne communicatie. Omdat je werkt in een compacte organisatie, krijg je te maken met alle aspecten van gemeentelijke communicatie; van meerjarige projecten zoals de doorontwikkeling van onze ambtelijke organisatie of het beheer van ons intranet tot kleinere projecten zoals het herinrichten van straten. In deze opdracht houd je, je bezig met de communicatie omtrent de gemeenteraad verkiezingen in maart. Voor de verkiezingen vertaal je de ambities van het college naar een strategisch advies en de praktische uitwerking hiervan. Vervolgens werk je met collegas en externe partijen om de interne en externe communicatiemiddelen te ontwikkelen, te verspreiden en te evalueren. Om je werk te kunnen uitvoeren, werk je mee in het projectteam verkiezingen: een club met fijne en ambitieuze collegas die zich met veel enthousiasme inzetten om deze verkiezingen in Baarn weer correct en transparant te laten verlopen. Het projectteam overlegt iedere donderdagochtend om de werkzaamheden op elkaar af te stemmen.
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collegas die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collegas van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collegas, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De beoordeling verloopt in meerdere stappen:
De gesprekken bij de gemeente worden nog ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Dit houdt in dat de opdracht niet geschikt is voor een ZZP'er.
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Het aangeboden uurtarief is exclusief btw en inclusief fee van de externe administratieve broker en reiskosten woon- en werkverkeer.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do - Vr.
Overige informatie: Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van de Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Opdrachtnemer zal nagaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken. Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.