thumbnail
thumbnail

Een (1) of twee (2) Juridisch beleidsadviseur(s) Ruimte (procesvertegenwoordiger)

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00
28 - 36 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2024

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

25 sept 2024

Omschrijving van de opdracht
Binnen de afdeling zijn drie vakgroepen actief:

  • juridisch advies

  • bezwaar en beroep

  • juridische kwaliteitszorg en opleiding

Als juridisch beleidsadviseur ga je vanuit de afdeling Juridische Zaken met name samenwerken met de collega’s in het thema Ruimte. Daarbij ligt de focus op de Omgevingswet, handhavingszaken en projecten die binnen het thema vallen. 

 Dat doe je vanuit de rol van procesvertegenwoordiger. Dit doe je in afstemming met de senior jurist ruimte.                   

Naast een gedegen actuele inhoudelijke kennis over het omgevingsrecht zien we ook graag dat je flexibel bent en je je snel aanpast aan veranderende situaties. Je maakt je de nieuwe systematiek van de Omgevingswet snel eigen en neemt anderen hierin mee door hen te inspireren en motiveren.

Verantwoordelijkheden
Je voert het verweer namens het bestuursorgaan bij de onafhankelijke bezwarencommissie dan wel bij de Rechtbank en de Raad van State in bezwaar- en (hoger) beroepszaken en voorlopige voorzieningen en stelt daartoe verweerschriften op.

Naar aanleiding van de procedures signaleer je knelpunten in beleid en adviseer je, in overleg met een senior, de afdelingen, het  bestuur en/of directie over brede onderwerpen met een juridische inhoudelijk complex karakter. Hierbij is een ruime ervaring en een breed inzicht in de juridische en/of beleidsmatige context vereist.

Beschikbaarheid
De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 1 januari 2025, tot 1 november 2025 voor 28 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) keer twaalf (12) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst (zowel binnen de initiële contractduur als de verlengingsperiode) op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

  1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

  2. De kandidaat heeft een afgeronde master rechtsgeleerdheid of WO werk- en denkniveau. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv.

  3. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare actuele werkervaring als procesvertegenwoordiger. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv.

  4. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar actuele aantoonbare werkervaring binnen het omgevingsrecht in ieder geval op het gebied van bouwen (vergunningen en/of handhaving). Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv.

  5. De kandidaat werkt op dinsdag op kantoor in verband met de hoorzittingen van de bezwarencommissie. De overige kantoordagen zijn in overleg.

  6. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

  7. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 7 oktober 23.59 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.

Wensen

  1. De kandidaat heeft ervaring met het werken bij een gemeentelijke organisatie. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv (+ eventuele korte motivatie). - De kandidaat heeft geen werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (0 punten). - De kandidaat heeft tot 1 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (1 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (3 punten). - De kandidaat heeft 4 jaar of langer werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (5 punten) (20%)

  2. De kandidaat heeft kennis van het omgevingsrecht en kent de weg in de relevante wet- en regelgeving, zoals de Wabo en Omgevingswet en bijbehorende AMvB’s. De kandidaat dient voor dit gunningscriterium een motivatie aan te aanleveren (max ½ A4). In de motivatie dient de kandidaat in te gaan op: - De wijze waarop de kandidaat besluiten (zoals omgevingsvergunningen en handhavingsbesluiten) toetst aan de hand van de relevante wet- en regelgeving bij heroverweging in bezwaar. Beoordeling: Dit onderdeel wordt beoordeeld aan de hand van de ingediende motivatie (let op: hiermee wordt niet de motivatiebrief bedoeld zoals opgenomen in de eisen. De kandidaat dient een aparte motivatie voor dit onderdeel toe te voegen aan de inschrijving). - Geen beantwoording/ onvoldoende (0 punten) - Voldoende (3 punten) - Goed (4 punten) - Uitstekend (5 punten) (40%)

  3. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met procesvertegenwoordiging (verweerschriften schrijven, verweren bij de bezwarencommissie, rechtbanken en de afdeling bestuursrechtspraak) in omgevingsrecht-zaken waaronder in ieder geval op het gebied van bouwen. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv (+ eventuele korte motivatie). - De kandidaat heeft geen ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (0 punten). - De kandidaat heeft tot 1 jaar ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (1 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 4 jaar ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (3 punten). - De kandidaat heeft 4 jaar of langer ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (5 punten). (40%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur

Ben jij de Een (1) of twee (2) Juridisch beleidsadviseur(s) Ruimte (procesvertegenwoordiger) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.