Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
7 okt 2024Einddatum:
4 apr 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
27 aug 2024Omschrijving van de opdracht
We bieden bijzondere afwisselende positie binnen een organisatie van samenwerkende gemeenten. Je vervult namelijk twee rollen, die van inkoopadviseur en die van contractmanager.
Je werkt als inkoopregisseur binnen een groot I(CT) project waarbij meerdere samenwerkende gemeenten de markt op gaan voor de aanbesteding van een nieuw informatiesysteem. Dit is een interessant project waarbij de samenwerkende gemeenten zorgvuldig, maar ook slagvaardig tot een nieuw toekomstbestendig vervangend informatiesysteem gaan komen. Bij zorgvuldigheid hoort het documenteren van de stappen, procedures, voorstellen en besluiten, het bewaken van de rechtmatigheid en communiceren naar de achterban over het inkoopproces. Je doet dit werk in directe samenwerking met de inkoopregisseur van een van de andere samenwerkende gemeenten. Het werk voer je uit onder regie van de projectmanager voor vervanging van het Informatiesysteem.
Daarnaast ben je de contractmanager voor het team Applicaties. In dit team worden alle software contracten van de gemeentelijke organisaties voorbereid, afgesloten en gebudgetteerd (omvang >5mln). Deze rol vraagt veel interactie met leveranciers en management, zodat een contract vervolgens compleet kan worden voorgelegd aan de teammanager Applicaties. Je gaat om tafel met gecontracteerde partijen, je checkt (af)lopende contracten en houdt de eventuele overlap met andere contracten, inkoopvoorwaarden en prijzen in de gaten. Je levert een belangrijke bijdrage aan onze doelstelling om de exploitatielasten van ICT zo laag mogelijk te houden. Daarnaast adviseer en instrueer je de projectondersteuners die het contractbeheer op zich hebben genomen.
Jouw werk gaat, in beide rollen, verder dan alleen achter je bureau zitten; je gaat in overleg met leveranciers, schuift aan in overleggen met opdrachtgevers ook van samenwerkende gemeenten, checkt de bestaande ICT contracten, communiceert via verschillende kanalen en haalt de informatie op die je nodig hebt bij leveranciers, medewerkers en management.
Voor beide rollen geldt dat de werkzaamheden fluctueren met de vraag uit het project en de organisatie. We verwachten dat de inzet tussen de 16 uur en 24 uur per week bedraagt.
De opdracht loopt tot 5 april 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Kandidaatomschrijving
Je hebt HBO werk- en denkniveau
Goede kennis van inkoopwetgeving voor overheden (rechtmatigheid) en deze inkoopkennis zorgvuldig kunnen toepassen
Enige ICT kennis, maar vooral veel affiniteit met ICT
Een enthousiaste communicator die de achterban (management, gebruikers van software) goed kan meenemen in het vakgebied inkoop
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden digitaal gevoerd via Teams op woensdagmiddag 11 september vanaf 13.00 uur.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.
Toelichting op rooster
Fysiek aanwezig in overleg.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Eisen
Opleiding: Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO (bachelor) opleiding.
Opleiding specifiek: Op CV aantoonbaar NEVI 1 en 2 gecertificeerd.
Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring met ICT contractmanagement bij gemeenten (> 100.000 inwoners) in een periode van afgelopen van 5 jaar.
Wensen
Op CV aantoonbaar kennis van GIBIT 2020 en 2023. Graag geel arceren zodat het duidelijk is waar de kennis is opgedaan.
Op CV aantoonbaar ervaring met het inkopen van software bij een softwarebroker. Graag geel arceren op CV waar deze ervaring is opgedaan.
Ervaring met het opzetten van contract en leveranciersmanagement in ICT. Graag geel arceren op CV waar deze ervaring is opgedaan.
Onderhandelingsvaardigheid waarbij kostenreductie het bewezen resultaat is. Graag geel arceren bij welke werkgever dit als resultaat heeft geleidt.