Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Financieel Beheerder

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor tijdelijke versterking van het team zijn we op zoek naar een ervaren, allround financieel medewerker beheer. Je neemt de dagelijkse werkzaamheden binnen het financieel beheer op je en werkt nauw samen met collega’s van de teams Beheer en Advies. In deze rol lever je een belangrijke bijdrage aan het opleveren van betrouwbare cijfers voor de diverse planning- en controlproducten.

Je speelt een actieve rol in het optimaliseren van processen en het verbeteren van de efficiëntie en kwaliteit van de dienstverlening. Daarnaast bewaak je het juiste gebruik van financiële systemen zoals Key2Finance, Lias en Cognos en zorg je voor de juiste inrichting ervan.

Werkzaamheden:

  • Coördineren van de verwerking van wijzigingen in btw-labeling, mengpercentages en de financiële gevolgen daarvan;

  • Ondersteunen bij werkzaamheden rondom activa, reserves en voorzieningen, begrotingswijzigingen, verplichtingen, subsidies en externe aanleveringen (bijv. CBS en provincie);

  • Verstrekken van adequate financiële en bedrijfsvoeringsinformatie aan collega's;

  • Bijdragen aan de totstandkoming van P&C-producten, zoals begroting, rapportages en jaarrekening;

  • Aanleveren van stukken ten behoeve van de accountant bij de jaarrekening;

  • Inval- en ondersteuningswerkzaamheden binnen het team bij afwezigheid van collega's.

Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie. Graag geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

  • HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in financiële richting (bijv. bedrijfseconomie);

  • Ruime ervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Gedegen kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving;

  • Bekend met Key2Finance, Lias en Cognos – zowel qua gebruik als inrichting en rapportagefunctionaliteiten. Graag geel arceren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Op cv aantoonbaar kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving. Graag geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

  • Op cv aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in financiële richting (bijv. bedrijfseconomie). Graag geel arceren.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen het financieel beheer van één of meerdere gemeenten, bij voorkeur middelgrote tot grote organisaties (= 50.000 inwoners). Graag geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

Competenties:

  • Accuraat

  • Analytisch

  • Proactief

  • Resultaatgericht

  • Gemotiveerd om de boekhouding op orde te brengen en te houden

  • Samenwerken

  • Betrokken

  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

Bij de gemeente Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Deze kernwaarden sluiten aan op de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

Interview planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

De gesprekken vinden plaats op dinsdag, 16 december om 15.00 uur en donderdag, 18 december 2025 tussen 14.00 en 16.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen [gelieve hier rekening mee te houden]. De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van de cv

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Toelichting op rooster

Dagen in overleg.

Aanleveren na gunning:

  • VOG

  • Gegevens Crediteuren

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr