Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
9 okt 2023Einddatum:
15 jun 2024Uren per week:
28Publicatiedatum:
12 sept 2023We zoeken voor de gemeente Aalsmeer een Financieel Adviseur P&C met ervaring in de totstandkoming van de gemeentelijke P&C documenten. De financieel adviseur P&C is werkzaam zijn voor de AA-organisatie, een ambtelijke samenwerkingsorganisatie van de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer.
De functie wordt gepositioneerd als een medior functie, waarbij de nadruk ligt op financiële kennis en cijfermatig inzicht. De Financieel adviseur P&C beschikt over voldoende inzicht en overzicht voor het nauwkeurig en betrouwbaar uitvoeren van gevraagde werkzaamheden.
Als collega en ondersteuner van de P&C coördinator zal je primair worden gevraagd de cijfermatige onderbouwingen en specificaties aan te leveren voor de P&C documenten en deze af te stemmen met de financieel adviseurs van de AA-organisatie.
Verder is de vraag naar het vastleggen en beschrijven van de AO-processen bij het opstellen van de P&C producten. Hierin wordt een belangrijke bijdrage van jou verwacht bij het opzetten van kwaliteitsstandaarden en -verbetering van de P&C werkzaamheden van de AA-organisatie.
De Financieel adviseur P&C wordt ingezet als ondersteuner van de P&C coördinator. Je ondersteunt de P&C coördinator bij meerdere P&C-producten, waarbij je mede zorgdraagt voor de oplevering van een compleet document (boekwerk). Het opleveren van het P&C document doe je samen met de P&C coördinator en de P&C procescoördinator (“verloopt alles goed en op tijd”) en eindverantwoordelijke van het P&C product. In dit proces werk je nauw samen met de diverse financieel adviseurs van de gemeente.
Jouw belangrijkste werkzaamheden daarbij:
· Ondersteuning bij de oplevering van P&C-boeken (tijdvakken, begroting en jaarrekening) van de gemeente.
· Opleveren van betrouwbare cijfers voor de programma’s uit de P&C stukken.
· Het (mede) verzorgen van tekstuele toelichtingen voor het programma t.b.v.de P&C stukken.
· Het ondersteunen van collega adviseurs bij financiën.
· Het opstellen van AO- procesbeschrijvingen voor de gemeenten
· Het opzetten van een kwaliteitsstandaard voor de P&C dienstverlening.
· HBO werk en denkniveau op financieel economisch gebied.
· Minimaal 3 jaar ervaring als Financieel adviseur
· Minimaal 3 jaar ervaring in P&C trajecten bij een gemeente.
Competenties
Je beschikt over competenties zoals:Analytisch, communicatief vaardig en proactief. Je vindt samenwerken belangrijk. Je richt je op betrouwbare cijfers en bent nauwkeurig. Je hebt een drive om zaken voor elkaar te krijgen en begrijpt dat iedereen een rol heeft bij de totstandkoming van het boekwerk. Jouw expertise helpt de financieel adviseurs bij lastige vraagstukken en timingsproblemen.
De kernwaarden van de organisatie zijn klantgericht, resultaatgericht en betrouwbaar. Deze passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden fysiek gevoerd op donderdag 28 september 2023 in het raadhuis te Amstelveen.
24-28 uur per week. Thuis werken in overleg maximaal 1 dag thuiswerken.
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.