Consulent Terugvordering en Verhaal (WI24-1413)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 32 Noord-Holland

Begindatum:

17 nov 2024

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

21 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
De afdeling Werk & Inkomen maakt onderdeel uit van het sociaal Domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Het motto daarbij is ‘werk boven uitkering’. De medewerkers van de afdeling werken vanuit een flexibele, klantgerichte en resultaatgerichte houding. Binnen de afdeling Werk & Inkomen zijn vijf teams voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer werkzaam.

- Uitkeringsadministratie
- Beleid, contract en control
- Klantmanagers
- Terugvordering en verhaal
- Werkplein

Als Consulent Terugvordering en Verhaal ben je samen met 6 andere collega’s, waaronder een senior, verantwoordelijk voor het nemen van terugvordering- en verhaalbesluiten. Hierbij voer je de volgende taken uit:

  • Afhandelen van signalen vanuit het Inlichtingenbureau in het kader van de TOZO regeling.

  • Afhandelen van terugvorderingen levensonderhoud TOZO.

  • Afhandelen van opgevoerde kredieten TOZO.

  • Onderzoeken, rapporteren en adviseren over te nemen terugvordering- en verhaalbesluiten en opstellen van beschikkingen.

  • Onderzoeken naar onderhoudsplicht bij derden.

  • Maken van berekeningen voor de verhaalsbijdrage en uitvoeren van herberekeningen bij voormalig PW-gerechtigden.

  • Terugvorderen van teveel ontvangen uitkering. Vaststellen van aflossingscapaciteit en incasseren van de opgelegde verhaalsbijdrage en de teveel ontvangen uitkering.

  • Beoordelen van kwijtscheldingsverzoeken.

  • Indien noodzakelijk beslagleggen op het inkomen van cliënten en je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van beslagleggingen en/of bronheffing opgelegd door derden.

  • Voeren van boetegesprekken en opleggen van boetes in het kader van de Participatiewet.

De opdracht start zo snel mogelijk in november tot 1 juli 2025 en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. 

ZZP'ers zijn uitgesloten gezien de aard van de werkzaamheden (vanwege zwangerschapsverlof en langdurig ziek) en de voorbereiding van de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025.  

Kandidaatomschrijving

  • Minimaal een afgeronde MBO opleiding.

  • Ruime ervaring als Consulent Terugvordering en Verhaal bij een gemeente.

  • Aantoonbare kennis (vanuit gerichte cursus/opleiding) en/of werkervaring met de uitvoering van de TOZO regeling.

  • Ervaring met relevante applicaties zoals GWS4all, Suite4SD, Suwinet.

  • Ervaring met het voeren van boetegesprekken met klanten.

  • Groot cijfermatig inzicht.

Competenties

  • Zorgvuldig.

  • Communicatie zeer vaardig.

  • Proactief.

  • Samenwerken.

  • Oordeelsvorming.

  • Analytisch vermogen.

  • Overtuigingskracht.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op donderdagochtend 7 november tussen 09:00 en 12:00 uur op het raadhuis. De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn. 

Toelichting op rooster
Mogelijkheid tot thuiswerken is er.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.