Logo van Gemeente Aalten
Logo van Gemeente Aalten

Consulent Jeugd

Markt 7, 7121 CS Aalten, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zoeken een consulent Sociaal Domein met focus op jeugd.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je behandelt aanvragen voor jeugdhulp en regisseert de veiligheid van jeugdigen en gezinnen.

  • Je stelt beschikkingen op voor Zorg in Natura en PGB, maakt gezinsplannen op basis van huisbezoeken en bepaalt samen met cliënten de juiste zorg.

  • Daarnaast ben je breed inzetbaar binnen het sociaal domein en pak je indien nodig aanvragen op vanuit de Wmo en de Participatiewet.

  • Je werkt integraal samen met consulenten, beleidsmedewerkers, leerplicht en het Ondersteuningsteam Oost Achterhoek, en zorgt voor aansluiting met passend onderwijs.

  • Je draagt bij aan kwaliteitsverbetering, signaleert knelpunten in de uitvoeringspraktijk en doet voorstellen voor oplossingen.

Resultaten

Zo lever je een concrete bijdrage aan beleidsevaluatie en de verdere ontwikkeling van jeugdhulp.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

  • Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer duidelijk in het cv).

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent bij een gemeente.

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer, parkeerkosten en fee.

  • Aantoonbaar beschikbaar per uiterlijk 1 januari 2026 (benoem duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jeugdconsulent bij een gemeente (40 punten).
  • Aantoonbare werkervaring in het samenwerken met externe maatschappelijke organisaties (benoem duidelijk in cv) (40 punten).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding MWD of SPH op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten).

Competenties

  • Je bent analytisch en dienstverlenend ingesteld.
  • Je bent stressbestendig en hebt gevoel voor humor.
  • Je denkt in mogelijkheden en zet hiervoor de juiste lijnen uit.
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als in geschrift.
  • Je kan zelfstandig en in teamverband werken.

Organisatie en team

Opdrachtgever

Gemeente Aalten

Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreeren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo.

Ruim 180 mdewerkers zetten zich in om onze 27.00eneen prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordeljkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.

Gespreksinformatie

Selectieproces

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig na sluiten van de opdracht bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

2x 6 maanden

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

  • Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr