Logo van Gemeente Aalten
Logo van Gemeente Aalten

Beleidsmedewerker kunst, cultuur en erfgoed

Markt 7, 7121 CS Aalten, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Aalten zoekt een beleidsmedewerker kunst, cultuur en erfgoed (32 uur per week) voor een tijdelijke vervanging van 6 maanden. Plaatsing: Team Mens en Samenleving; erfgoed valt onder team Openbare Ruimte.

Kerntaken:

  • Deelname en ondersteunen omgevingscommissie
  • Ondersteunen verlening monumenten subsidie
  • Exposities in gemeentehuis: plannen en begeleiden.
  • Uitvoering geven aan het Cultuur en ErfgoedPact.
  • Uitvoeringsagenda cultuur horende bij de Nota een warm BAD voor cultuur uitvoeren.
  • Kunst in de openbare ruimte: overleg over onderhoud en reparaties; adviseren bij (bouw)projecten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur en erfgoed (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur en erfgoed (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente (30 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur en erfgoed bij een gemeente (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met adviseren bij (bouw)projecten (10 punten).

Competenties

  • Je kunt goed netwerken, hebt relatievaardigheden en bent proactief en klantgericht;

  • Je bent politiek sensitief en communicatief sterk; je hebt een hands-on mentaliteit.

Organisatie en team

Opdrachtgever

Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreëren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo.

Ruim 180 medewerkers zetten zich in om onze 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn ingepland op maandag 5 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op uiterlijk vrijdag 2 december 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

  1. Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

2x 6 maanden

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Aalten mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Aalten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr