Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
9 dec 2025De gemeente Aalten zoekt een beleidsmedewerker kunst, cultuur en erfgoed (32 uur per week) voor een tijdelijke vervanging van 6 maanden. Plaatsing: Team Mens en Samenleving; erfgoed valt onder team Openbare Ruimte.
Kerntaken:
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur en erfgoed (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente (30 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur en erfgoed bij een gemeente (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met adviseren bij (bouw)projecten (10 punten).
Je kunt goed netwerken, hebt relatievaardigheden en bent proactief en klantgericht;
Je bent politiek sensitief en communicatief sterk; je hebt een hands-on mentaliteit.
Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreëren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo.
Ruim 180 medewerkers zetten zich in om onze 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn ingepland op maandag 5 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op uiterlijk vrijdag 2 december 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
2x 6 maanden
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Aalten mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Aalten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.