thumbnail
thumbnail

Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad FUMO

FUMO

J.W. de Visserwei 10, 9001 ZE Grou, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 75,00
5 Friesland

Begindatum:

22 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

5

Publicatiedatum:

3 jul 2024

Omschrijving van de opdracht

De Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing (FUMO) is op zoek naar een Ambtelijk Secretaris voor de ondernemingsraad (OR) die graag een bijdrage levert aan het samen vormgeven en professionaliseren van de medezeggenschap binnen onze organisatie.

Als Ambtelijk Secretaris ondersteun, coach en adviseer je de OR zodat zij haar werkzaamheden optimaal kan uitvoeren. Je bent op de hoogte van ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving en coacht de OR zowel op collectief als op individueel niveau en maakt daarbij gebruik van de Navigator werkmethode. Je hebt kennis van adviesstrategieën, groepsdynamica, communicatie en organisatieverandering inclusief een juridische verdieping. De OR telt 7 leden waarvan 2 zetels vacant zijn. In maart 2023 worden verkiezingen georganiseerd zodat een (deels) nieuwe OR vanaf april 2023 kan starten aan de zittingsperiode van drie jaar. Het organiseren van de verkiezingen behoort ook tot de werkzaamheden van de ambtelijke secretaris.

De FUMO is de omgevingsdienst van Fryslân. De FUMO geeft advies, verstrekt vergunningen en houdt toezicht op het gebied van natuur- en milieuwet- en regelgeving. Dat doet de FUMO voor de bedrijven en inwoners van Fryslân, in opdracht van alle 18 Friese gemeenten, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân; de deelnemers.

De FUMO is een gemeenschappelijke regeling op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen. In de gemeenschappelijke regeling FUMO hebben de deelnemers vastgelegd wat het doel is van de FUMO, welke taken de FUMO uitvoert, hoe de FUMO wordt bestuurd en hoe de financiën zijn geregeld.

Verantwoordelijkheden

- Je ondersteunt, coacht en adviseert de OR-leden op administratief/secretarieel, organisatorisch en beleidsmatig gebied, waaronder het opstellen van of ondersteunen in het opstellen van OR-notities;

- Je adviseert de OR over advies-, instemmings- of informatieplicht van te behandelen onderwerpen en informeert de OR-leden over wetten, procedures en afspraken op het gebied van medezeggenschap;

- Je bereidt (formele en informele) vergaderingen voor en (indien nodig) notuleert deze en je organiseert (mede) achterban bijeenkomsten en opleidingen;

- Je beheert het documentbeheerssysteem, verzorgt de correspondentie, schrijft de reacties op de advies- en instemmingsaanvragen en levert een bijdrage aan het jaarverslag;

- Je verzamelt achterliggende informatie, maakt hiervan samenvattingen en adviseert de OR over de aanpak;

- Je bewaakt de voortgang van de processen en de kosten.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 5 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Minimaal 5 jaar ervaring met het ondersteunen en begeleiden van medezeggenschapsorganen en recent actief (geweest) voor andere OR-en, bij voorkeur bij een overheid en/of GR en bevordert op die wijze ook kennisdeling.

HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding tot Ambtelijk Secretaris.

Aantoonbare kennis van de WOR, de daarbij behorende kennis van de wet- en regelgeving en inzicht in de noodzaak om ontwikkelingen in de wet- en regelgeving te volgen, bij te houden en te beheersen.

Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en in staat om complexere vraagstukken in heldere en begrijpelijke taal op te schrijven.

Goed zelfstandig en in teamverband kunnen werken.

Kennis van de meest voorkomende computerprogramma’s, zoals MS Office en MS Teams.

Wensen
40 %

Aanvullende afgeronde opleidingen passend in het vakgebied.

40 %

Naast gerichte werkervaring is ervaring met het werken in een omgevingsdienst dan wel politiek gestuurde omgeving een pre.

20 %

Politiek en bestuurlijke sensitiviteit.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad FUMO die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.