Begindatum:
8 jan 2024Einddatum:
30 jun 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
9 nov 2023Wie zoeken wij?
Ben je een ervaren projectleider met affiniteit met de natuur in Nederland? Wil jij zorgen voor een goede samenwerking tussen verschillende partijen en daarmee een bijdrage leveren aan de bescherming van soorten onder de Wet natuurbescherming?
We zoeken een tijdelijke projectleider tot en met eind 2023 met de kans voor verlenging. Je gaat aan de slag met het coördineren en begeleiden van de actualisatie van de kennisdocumenten van beschermde soorten. Dit is zowel het verzorgen van het proces als het opleveren van een compleet document. De kennisdocumenten zijn een belangrijke middel voor de bescherming van verschillende soorten onder de Wet natuurbescherming. De documenten worden gebruikt door o.a. provincies, soortenorganisaties, adviesbureaus, omgevingsdiensten, vergunningverleners, enz. om positieve uitkomsten voor de soorten te realiseren. BIJ12 is namens de 12 gezamenlijke provincies verantwoordelijk voor de actualisatie van een set van 22 bestaande kennisdocumenten.
Voor de actualisatie ben je in voortdurende afstemming met soortenexperts, provincies en andere belanghebbenden. Je werkt hiervoor in nauwe samenwerking binnen een klein team. In het team zitten mensen met procesmatige en ecologische expertise.
Voor meer informatie zie: https://www.bij12.nl/onderwerpen/natuur-en-landschap/kennisdocumenten-soorten-ontheffingen-wet-natuurbescherming/
Wie zijn wij
BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen.
Hieraan wordt gewerkt vanuit 4 units:
Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
Natuurinformatie en Natuurbeheer
GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
Stikstof en Natura 2000
Natuurinformatie en Natuurbeheer
Zorg voor de natuur en de omgeving waarin wij leven is één van de taken van de provincies. De unit Natuurinformatie en Natuurbeheer (NINB) ondersteunt provincies en hun samenwerkingspartners bij natuurbeheer en deontwikkeling van natuurbeleid. De unit bestaat uit vier teams: Natuurinformatie, Natuurbeheer, Informatievoorzieningen en NDFF. Binnen de unit werken zo’n 40 medewerkers met uiteenlopende achtergrond op het gebiedvan ecologie en natuurbeheer, data en informatiespecialisten en wet- en regelgeving
.
Wat ga je doen?
Je bewaakt het proces rond de actualisatie van de kennisdocumenten inclusief de coördinatie met provinciale taakgroepen, werkgroepen en externe experts.
Je zorgt voor het gehele proces van de actualisatie van de kennisdocumenten: van benaderen experts tot de laatste check voor publicatie.
Je zorgt voor een goede samenwerking met opdrachtgevers, soortexperts, communicatiebureau en andere betrokkenen.
Je onderhoudt het netwerk en de communicatie rond de kennisdocumenten en handelt hierin proactief.
Je bewaakt de korte en lange termijnplanning van het project en organiseert de benodigde afstemming.
Je doet de budgettering en beheert de fi nanciën bijv. inhuur van inhoudelijke experts.
Je werkt in nauwe samenwerking met je andere teamleden uit team kennisdocumenten.
Welke competenties heb je nodig?
Projectmatig werken
Procesmanagement
Bestuurlijke/omgevingssensitiviteit
Pro-activiteit
Communicatief
Relatiebeheer
Gestructureerd werken
Punctueel/gedetailleerd werken
Welke kennis en ervaring zoeken we?
HBO/WO werk- en denkniveau
Relevante werkervaring, minimaal 3 jaar met projectleiding.
Bij voorkeur ervaring met besluitvormingsprocessen waarbij verschillende stakeholders betrokken zijn en met het begeleiden van bijeenkomsten.
Een achtergrond of ervaring in ecologie, natuurbeheer of andere relevante opleiding is een pré
Eisen
Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde tariefbandbreedte voor deze opdracht van minimaal €80,00 en maximaal €110,00
De aanbieding is een all-in tariefstelling, waaronder o.a. reiskosten, woon-werk en evt fee- kosten.
Indien het aangeboden tarief buiten het gestelde bandbreedte ligt is uw inschrijving niet geldig.
De aangeboden kandidaat is akkoord dat:
A) Dat deze opdracht voor 36 uur per week wordt uitgevoerd;
B) Met de procedure en de inhuurvoorwaarden.
a. Geef naast het cv een aparte toelichting op alle eisen en shortlistcriteria in hetzelfde document.
Bij voorkeur op 1 pagina dient u aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de gestelde eisen en shortlistcriteria. Benoem alle nummers van de eisen en de nummers van de shortlistcriteria. Geef ook het aantal punten bij de onderbouwing op de shortlistwensen.
b. Let op. U dient geen teksten in de velden van het DAS-systeem in te voeren. Deze worden niet meegenomen in de beoordeling.
Minimaal 2 jaar werkervaring als projectleider
Wensen
Werkervaring als projectleider voor complexe projecten in een bestuurlijke context.
Werkervaring met organisatie en uitvoering van opgave waarbij meerdere partijen vanuit een niet-hiërarchische relatie bijdragen aan het resultaat.
Ervaring met het werken met experts in het werkveld natuurinformatie, meer in het bijzonder ecologische informatie over beschermde diersoorten.
Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit.
Prijs maximaal 300 punten en Kwaliteit maximaal 700 punten
Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen.
Opleiding
We bieden aanvullend op de functie van Projectleider een cursus Schrijven van doeltreffende rapporten, notities en adviezen, om je vaardigheden en expertise op dit gebied verder te ontwikkelen en te versterken. Bekijk voor meer informatie onze opleidingen pagina!
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.