thumbnail
thumbnail

Medewerker serviceteam NDFF

Leidseveer 2, 3511 SB Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 Utrecht

Begindatum:

1 mrt 2023

Einddatum:

29 feb 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

24 jan 2023

Organisatie
BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen.
Hieraan wordt gewerkt vanuit 4 units:

  • Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)

  • Natuurinformatie en Natuurbeheer 

  • GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen

  • Stikstof en Natura 2000

Team
De unit Natuurinformatie en Natuurbeheer (NiNb) ondersteunt provincies en hun partners bij natuurbeheer en de ontwikkeling van natuurbeleid. Onder andere door natuurinformatie op een toegankelijke manier beschikbaar te maken. De Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF) is daar een voorbeeld van. De NDFF is de meest complete databank met meer dan 150 miljoen gevalideerde waarnemingen van planten en dieren in Nederland. De NDFF bundelt, uniformeert en valideert deze gegevens en brengt daarmee in beeld wat er bekend is over de verspreiding van plant- en diersoorten. De natuurgegevens worden verzameld door een breed netwerk van professionals en vrijwilligers. Voordat waarnemingen zichtbaar zijn, worden ze gevalideerd aan de hand van kennisregels en beoordelingen van experts. Daarna kunnen gemeenten, natuurbeheerders en andere belanghebbenden deze informatie gebruiken bij de bescherming en het beheer van natuur en het ontwikkelen van (bouw-) projecten. De data in de NDFF wordt nu nog in abonnementsvorm beschikbaar gesteld. De komende jaren worden de gegevens in het kader van de Omgevingswet gratis toegankelijk.
Het NDFF-team bestaat uit 13 medewerkers. De medewerkers van het Serviceteam ondersteunen de gebruikers van de NDFF. De medewerkers van het scrumteam zorgen voor tweedelijns ondersteuning, voor zowel het inhoudelijke als het ICT-beheer van de databank en de tools voor de gegevensinvoer en -uitvoer.

Op dit moment zoeken we versterking voor het serviceteam.

Omschrijving van de opdracht
Samen met je 4 collega’s vorm je het Serviceteam NDFF. Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten van de NDFF. Je adviseert klanten over het gebruik en mogelijkheden van de NDFF, je analyseert de vakspecialistische klantvraagstukken en maakt de data beschikbaar voor de gebruikers. 

  • Je adviseert gebruikers over het gebruik van de NDFF via telefoon, mail, chat en social media.

  • Je analyseert de gebruikersvragen en incidenten, onderzoekt oorzaken en stelt oplossingen voor. Daarbij houd je rekening met de belangen van de verschillende stakeholders. 

  • Je registreert de gebruikersvragen en bewaakt de te ondernemen acties en afspraken t.b.v. de gebruiker. 

  • Je stemt met collega’s af over de toepassingen van het afsprakenkader voor ontwikkeling en gebruik van de NDFF en je adviseert over aanpassingen van kaders, procedures en beleid. 

  • Je analyseert het gebruik van de NDFF, het systeem en de data. Je zoekt actief naar verbeteringen in het systeem en doet hier voorstellen voor. – 
    • Je rapporteert (met het hele serviceteam) periodiek over de analyse van de klantvragen, alsook over de resultaten van de KPI’s. 

  • Je doet waar nodig verbetervoorstellen aan de hand van de rapportages.

  • Je maakt (maatwerk)leveringen t.b.v. de gebruikers van de NDFF en je analyseert vraagstukken t.b.v. welke data wordt geleverd. 

  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van de gebruikersopleiding en geeft deze opleiding aan nieuwe gebruikers. 

  • Je bent verantwoordelijk voor het gebruikersbeheer van de NDFF. • Je ontwikkelt adequate informatie over de NDFF en het gebruik ervan en publiceert deze op de website. 

  • Je levert content aan de afdeling Communicatie voor de nieuwsbrief NDFF t.b.v. de stakeholders van de NDFF. 

  • Je test en beoordeelt nieuwe en gewijzigde bestaande systemen t.b.v. de NDFF. 

  • Je denkt mee over de prioritering van de werkzaamheden van het ontwikkel- en beheerteam. 

  • Je bent trekker van deelprojecten en stelt, in afstemming met de kwaliteitsmanager en de transitiemanager, het deelprojectplan op.

  • Je richt de projectorganisatie in binnen het serviceteam en bewaakt de voortgang.

Inzet: 32 uur per week. In verband met de aard van de werkzaamheden is het handig dat je 2 dagen in de week vanuit ons kantoor werkt - 1 dag in de week vanuit hoofdkantoor BIJ12 te Utrecht en 1 dag in de week vanuit onze locatie in Nijmegen. Deels thuiswerken is verder mogelijk.

Verlengingsopties: 2 x 12 maanden. Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
 

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Medewerker serviceteam NDFF die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.