thumbnail
Schuldhulpverlener

Alphen aan den Rijn

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sociaal Domein
Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 tot 36 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

23-06-2022

Sluitingsdatum:

30-06-2022

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36

Organisatie
De Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn - met alle stedelijke voorzieningen - of juist in één van de kernen - met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan onze bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Het Serviceplein                                                                                                                              
De afdeling Serviceplein staat voor excellente, integrale en laagdrempelige dienstverlening rond werk, inkomen, welzijn, scholing en zorg aan inwoners die ondersteuning nodig hebben zodat ze beter kunnen participeren in onze gemeente. Er werken ongeveer 125 mensen op de afdeling bij verschillende vakdisciplines. Deze vakdisciplines zijn ondergebracht in 5 multidisciplinaire teams die wijkgericht werken. De teamleiders sturen de vakdisciplines aan, en faciliteren het wijkgericht werken van de multidisciplinaire teams. 

Wij investeren in onze mensen en systemen om de dienstverlening effectief en efficiënt uit te voeren. De medewerkers worden daarbij uitgedaagd om ook buiten de lijnen te kleuren, om maatwerk te leveren waar dat kan en wenselijk is. Dat betekent dat zij samen met bewoners en organisaties naar oplossingen zoeken.

Opdracht
Binnen team Schuldhulpverlening kennen wij drie processen: helpdesk Geldzaken, schuldhulpverlening crisis en intakefase en vroegsignalering/preventie. Jij komt dus bij het proces helpdesk Geldzaken, maar we zijn één team en werken allemaal aan hetzelfde doel. En dat is het beste voor onze inwoners. De hoofdtaak ligt bij de Helpdesk Geldzaken, maar er kan ook gevraagd worden om bij te springen bij de andere processen.

Je bent in staat een breed gesprek te voeren en in te zetten op een gedragsverandering d.m.v. motiverende gespreksvoering. Het is jouw uitdaging om de vraag achter de vraag te achterhalen en te beslissen wat de passende hulp is om een inwoner weer op weg te helpen naar financiële zelfstandigheid. Je bent werkzaam bij het Serviceplein als medewerker Helpdesk Geldzaken heb je de volgende taken:

  • Voeren van aanmeld- en adviesgesprekken Schuldhulpverlening

  • Geven van budgetcoaching

  • De inwoner begeleiden naar de juiste hulp binnen en buiten schuldhulpverlening

  • Screenen en afhandelen van vragen

  • Opstellen van een budgetplan samen met de klant

  • Vaststellen van het uitgaven en schuldenpatroon van de klanten de mogelijke oorzaken

  • Coachen en adviseren van klanten

  • Inzicht bieden in de (nieuwe) financiële situatie

  • Doorverwijzen naar andere instanties (indien nodig)

De vakspecialist schuldhulpverlening waar wij naar op zoek zijn heeft HBO werk- en denkniveau, parate kennis van schuldhulpverlening en van de gedragscode NVVK en  je hebt een voor de functie relevante opleiding gevolgd en relevante werkervaring opgedaan.

Je bent bekend met motiverende gesprekstechnieken en stuurt hiermee op de zelfredzaamheid van de inwoner. Verder heb je kennis van het sociale domein en bij voorkeur ervaring met het begeleiden van de doelgroep (ex) ondernemers.

Je hebt een klantgerichte instelling en bent gericht op samenwerking. Je bent integer en gaat graag mee in veranderingen die de kwaliteit van de organisatie en het werk ten goede komen. Je hebt de juiste motivatie en creativiteit om te komen tot goede prestaties. Kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel, wat zich vertaalt in het denken in kansen en mogelijkheden om verder te kunnen verbeteren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener (met de intake fase).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener met de doelgroep ondernemer  (25 punten);
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD, MWD of Pedagogiek (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening bij een gemeentelijke instelling (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van projecten (5 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij een helpdesk (10 punten).

Competenties

  • Stressbestendig;

  • Accuraat;

  • Balans tussen ziel en zakelijkheid kunnen behouden;

  • Goed kunnen samenwerken;

  • Proactieve houding ;

  • Geconstateerde problemen en hindernissen kunnen omzetten in oplossingen;

  • Grenzen durven stellen

  • Assertief 

  • Flexibel

Functieschaal/uurtarief
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, medewerker beleidsuitvoering II.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 5 juli 2022 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 juli 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Schuldhulpverlener die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.