thumbnail
thumbnail

Omgevingsplanjurist

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
16 - 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2024

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

24 sept 2024

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Gemeente Alphen aan den Rijn is bezig met het opstellen van een nieuw omgevingsplan. We willen het omgevingsplan gefaseerd ontwikkelen. Op dit moment zijn we bezig met de eerste fase, het maken van een basisregeling, waarbij de bestaande regelingen uit het tijdelijke omgevingsplan worden omgezet naar nieuwe regels. Het is onze ambitie om de eerste fase van het omgevingsplan in 2025 af te ronden.

Als gedreven jurist met passie voor het omgevingsrecht speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van het omgevingsplan. We zijn goed op weg om de basisregeling op te bouwen en willen de komende periode versnellen. Je gaat aan de slag binnen onze werkgroep omgevingsplan en pakt concreet de volgende zaken en taken op;

  • Analyseren van bestaande planologische regels;

  • Uitdenken van concrete voorstellen om regels te harmoniseren;

  • Verwerken c.q. implementeren van instructieregels;

  • Verwerken van verleende vergunningen en postzegelplannen;
    Afstemmen van planregels met interne en externe partners.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als planjurist of beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling in het fysieke domein bij een gemeente;
2. Minstens 1 jaar aantoonbare werkervaring met projecten die verband houden met de omgevingswet binnen een gemeente;
3. Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van rechten;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 16 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist op het gebied van omgevingsrecht; (30 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het omgevingsplan (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
7. Minimaal  2 jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren en harmoniseren van regelgeving (omschrijf duidelijk in het cv); (35 punten)
8. Een afgeronde opleiding staats- en bestuursrecht op wo niveau. (15 punten) 

Competenties

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen;

  • Je weet je weg in omvangrijke documentatie goed te vinden;

  • Je bent intrinsiek gemotiveerd om het nieuwe stelsel te doorgronden;

  • Je kunt goed zelfstandig werken en hebt een proactieve instelling;

  • Je werkt gestructureerd en bent punctueel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: op dinsdag fysiek, op donderdag digitaal overleg. Overige uren kunnen vrij worden ingedeeld.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 oktober 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Omgevingsplanjurist die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.