thumbnail
thumbnail
Medewerker Bijzondere Bijstand (Energietoeslag en Minimaregelingen)

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sociaal Domein
Sluit vandaag
Geen maximum
36 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

16-09-2022

Sluitingsdatum:

26-09-2022

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Omschrijving van de opdracht

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening.

Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Het kabinet neemt aanvullende maatregelen vanwege de stijgende energieprijzen. Huishoudens met een laag inkomen kunnen bij de gemeente een aanvraag indienen voor een tegemoetkoming. Om dit te kunnen uitvoeren zijn wij opzoek naar een medewerkers bijzondere bijstand voor de uitvoering van de Energietoeslag. Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Afhandelen aanvragen Energietoeslag (Participatiewet);

  • Maken van draagkrachtberekeningen;

  • Opstellen van rapportages en beschikkingen;

  • Verwerken en registreren van gegevens van inwoners met een hulpvraag.

Daarnaast kun je ook worden ingezet voor aanvragen individuele bijzondere bijstand voor niet uitkeringsgerechtigden en zogenaamde minimaregelingen.

Je beschikt zelf over een goed werkende laptop en mobiele telefoon. Vakanties zijn altijd in overleg en zal altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent een vlotte leerling en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (SuiteWIZ, Suwinet en DIS).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet;
2. Aantoonbare werkervaring met rapporteren en voorstellen doen inzake de uitvoering van de Participatiewet c.a.;
3. Kandidaat is voor 36 uur per week beschikbaar. 

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal een afgeronde opleiding op mbo niveau op het gebied van juridische dienstverlening (20 punten);
5. Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet bij een gemeentelijke of publieke instelling als consulent, klantmanager, medewerker sociaal domein of medewerker bijzondere bijstand/energietoeslag (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid (20 punten);
7. De kandidaat is per direct beschikbaar; (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het systeem Suite WIZ (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het systeem Suwinet (5 punten). 

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Zelfstandigheid;

  • Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vastzit die gehaald moet worden);

  • Resultaatgericht;

  • Accuraat;

  • Empathisch;

  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. HR 21 Medewerker Beleidsuitvoering III.
Het uurtarief kan jaarlijks worden geïndexeerd ter compensatie van de wettelijke inflatie.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
4.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
De werkzaamheden vinden gedeeltelijk thuis plaats en deels op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op  vrijdag 30 september 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 september 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Medewerker Bijzondere Bijstand (Energietoeslag en Minimaregelingen) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.