Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 sept 2026Uren per week:
64Publicatiedatum:
2 aug 2024Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.
132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
We werken hybride, dat betekent deels op kantoor en deels vanuit huis. We verwachten dat je in de inwerkperiode dagelijks beschikbaar bent om naar kantoor te komen.
Opdracht
Als beheerder civiele kunstwerken ondersteun je de overige beheerders civiele kunstwerken van team Beheer Openbare Ruimte bij het op orde brengen van de beheerdata van de gemeentelijke civiele kunstwerken. Voor het gemeentelijk beheerareaal (in totaal 770 objecten en 140 km oeverbeschermingsconstructies) worden uniforme instandhoudingsdossiers opgesteld aan de hand van OTL (Object Type Library). De eerste fase (voor bruggen en kademuren) is bijna afgerond, voor de resterende objecten moet dat nog worden opgestart. Dit proces kent de volgende fasen:
Fase
Omschrijving
Afronding fase 1.
Opstellen resterende objectdossiers (Steigers, Tunnels, Sluizen, Geluidschermen en Culturele kunstwerken).
Opnemen instandhoudingsdossiers in de nieuwe structuur.
Het begeleiden van het digitaliseringstraject voor dossiers Langeroode/Stadsbeheer
Het verder oppakken van de verschillende digitalisatiebehoeftes van team Beheer Openbare Ruimte (BOR Beheer).
Het werk bestaat voornamelijk uit het verzamelen van de aanwezige digitale data, het toewijzen aan het juiste object en het in het nieuwe instandhoudingsformat gieten. Bij fase 4 betreft het ook het begeleiden van het inscannen van het oude afdelingsarchief van Stadsbeheer, en verwerken in de instandhoudingsdossiers.
In deze fase gaan wij uit van ongeveer 64 uur per week die besteed moeten worden aan dit project. Deze 64 uur kunnen worden ingezet voor de hoofd professional van de opdracht en eventuele aanvullende deskundige / technische collega’s voor specifieke onderdelen van de opdracht die nodig zijn de fase te volbrengen. De uren kunnen verdeeld worden over 2 / 3 mensen. De professionals kunnen worden aangeboden in 1 inschrijving.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van civiele techniek;
2. Aantoonbare kennis van GIS;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van civiele kunstwerken (50 punten);
4. Aantoonbare kennis van Object Type Library en informatiemanagement in het algemeen (30 punten).
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);
Competenties
Je bent professioneel, resultaatgericht, communicatief en leergierig. Uiteraard kun je je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, doorgroei naar 10 mogelijk.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
In deze fase gaan wij uit van ongeveer 64 uur per week die besteed moeten worden aan dit project. Deze 64 uur kunnen worden ingezet voor de hoofd professional van de opdracht en eventuele aanvullende deskundige / technische collega’s voor specifieke onderdelen van de opdracht die nodig zijn de fase te volbrengen. De uren kunnen verdeeld worden over 2 / 3 mensen. De professionals kunnen worden aangeboden in 1 inschrijving.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).